Gå til innhold

2 stk batteri

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

MÅ få klarhet i en ting her nå... HVA må til for å ha et ekstra batteri i bagasjerommet sammen med anlegget? har hørt snakk om noe relè greier, andre sier du ikke trenger en dritt, noen sier du trenger en sikring i hver ende av pluss kabelen?

kan nien bekrefte HVA som må til for at jeg skal kunne putte et batt baki?

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha to helt like batterier om du ikke har noe rele, selv dette kan være litt risky med tanke på at de kan tappe hverandre.

 

Du må også ha sikring i begge ender av kabelen.

 

Og alt etter om det er syre eller gele så må du ha batteriboks om du har syrebatteri.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringer MÅ du ha foran samtlige batterier.

 

Det går an å koble de sammen uten noe mer, men pga indre motstand og små spenningsforskjeller vil da batteriene konstant tappe hverandre ut og slite på hverandre.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du Må ikke ha noe som helst, spesielt ikke om batteriene er av samme type. men om du skal kombinere forskjellige typer, eller batterier som er slitt betydlig forskjellig, bør du kanskje vurdere et skillerele. men som sakt, du Må ikke. batteriene vil ved normalt bruk utgjevne seg, de vil ikke plutselig tappes over natten. kanskje om de står i noen uker vil det kanskje kunne merkes, men...

 

så det du Må ha er hovedsaklig en kabel til å koble batteriene sammen med, samt 2 sikringer (en ved hvert batteri), og selvfølgelig en jordkabel til det andre batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha to helt like batterier om du ikke har noe rele, selv dette kan være litt risky med tanke på at de kan tappe hverandre.

 

Du må også ha sikring i begge ender av kabelen.

 

Og alt etter om det er syre eller gele så må du ha batteriboks om du har syrebatteri.

 

er to stk identiske gel batteri.. så det du sier da er at alt JEG trenger er en sikrig i hver ende av kabelen, max 30cm fra polene?

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikring må du uansett ha forann og bak.

men skille rele kan du hoppe og drite i vis batteriene er like, brukt likt osv....

 

MEN... For og dra inn en ting til.. vis du planlegger og stå og spille lenge med motoren av, og ønsker og starte med egen hjelp etter på, da kan skille rele være tingen. VIS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår