Gå til innhold

Kjøpe meg Honda civic!?!


DjViper

Anbefalte innlegg

Vurderer seriøst å kjøpe meg civic så raskt snøen forsvinner, blir sedan 92-95! ( har 2 dørs bil nå, er dritt lei det).

Men hvilke feil er det på slike biler? Hører rust på hjulbuene bak er en normal feil!

 

 

Ikke uvanlig nei....men er også stort sett det eneste stedet som er utsatt for rust i karosseriet uten at det nødvendigvis er en skade der....

(skyldes ofte gummilisten som er satt på hjulbuen, som fungerer som en skikkelig fuktsamler! Take it away folks!!!)

 

Ellers så er det raping i girkassa, hvilket gir det gjelder er ofte modellavhengig, VTi = 5, LSi = 3 osv....

 

Foringer ikke så uvanlig, spesielt støtdemperforingene foran og bak.

 

Topp-pakning må byttes på mange LSi'er

 

Ventiltetninger må byttes på de fleste EG og EJ Civicene....

 

Sentrallås som slutter å virke

 

Fordelere som kødder med eieren.... (dyrt!!!!)

 

Ytre drivledd på LSi, indre drivledd på VTi

 

osv.... (andre må jo få slippe til også!!!) hehe....

 

Men alt i alt er Civic en billig bil å reparere småting på! Og lett å skru på! Og lett å skaffe deler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig nei....men er også stort sett det eneste stedet som er utsatt for rust i karosseriet uten at det nødvendigvis er en skade der....

(skyldes ofte gummilisten som er satt på hjulbuen, som fungerer som en skikkelig fuktsamler! Take it away folks!!!)

 

Ellers så er det raping i girkassa, hvilket gir det gjelder er ofte modellavhengig, VTi = 5, LSi = 3 osv....

 

Foringer ikke så uvanlig, spesielt støtdemperforingene foran og bak.

 

Topp-pakning må byttes på mange LSi'er

 

Ventiltetninger må byttes på de fleste EG og EJ Civicene....

 

Sentrallås som slutter å virke

 

Fordelere som kødder med eieren.... (dyrt!!!!)

 

Ytre drivledd på LSi, indre drivledd på VTi

 

osv.... (andre må jo få slippe til også!!!) hehe....

 

Men alt i alt er Civic en billig bil å reparere småting på! Og lett å skru på! Og lett å skaffe deler....

 

Takker:):) Grei med slik informasjon å ha med seg!! Trudde det ikkje var så mange feil, men det handler vell litt om tilfeldigheter også vel?! og kossen du behandler bilen! Eller skjer dette "uansett"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil som er litt typiske for Civic, at en eller flere av dem vil dukke opp før eller senere er vel ikke naivt å tro, men det betyr laaaaaangt ifra at man får oppleve ALLE...... :)

Alle bilmerker og modeller har sine TYPISKE feil....

Å kjøpe Civic er ikke noe mer problematisk enn andre biler, men å si at Civic er feilfri er NAIVT... :) Jeg skrur Civic hver bidige dag jeg...hehe.... (men så har jeg hatt +250 stk også da!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:):) Grei med slik informasjon å ha med seg!! Trudde det ikkje var så mange feil, men det handler vell litt om tilfeldigheter også vel?! og kossen du behandler bilen! Eller skjer dette "uansett"?

 

skal du kjøpe, kjøp igjennom nippon! :) :P ikke sant tore? :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår