Gå til innhold

Treng hjelp for anngående B230FK

Ranger emnet

^Kendo^

Anbefalte innlegg

jeg har et problem :

blir så trykk på vatnet i motoren når jeg kjører! har skiftet termostat å ennå så spruter det ut gjennom ekspansjonstanken! når motoren roer seg ned så renn vatnet ned igjen ved termostaten. hva er galt? kan det være toppakningen eller vannpumpe?

- 940 Gl

- 940 Turbo B230FK solgt

- 242 82mod B21A solgt

- 240 87mod B230K solgt

- 240 86mod B230FK solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et problem :

blir så trykk på vatnet i motoren når jeg kjører! har skiftet termostat å ennå så spruter det ut gjennom ekspansjonstanken! når motoren roer seg ned så renn vatnet ned igjen ved termostaten. hva er galt? kan det være toppakningen eller vannpumpe?

Hadde samme problem på min,der viste det seg at det var lekkasje imellom en sylinder og en vannkanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rektig

jeg kjørte med svart lokk i alle år på 244n med masse turtall og ladetrykk og vannet pressa seg ut mellom lokket og tanken.

toppen var plan og topp pakninga var ny.

spruta vann helt bort til toppdekslet!!

men så fikk jeg en tips av en trivelig fyr,og han sa

"sett på det grønne lokket fra 940 turbo etc" og etter det har jeg aldri hatt problem med trykket eller at vannet har forsvunni eller spruta opp!

og husk det er normalt med trykk i kjøleveska ellers hadde jo alle motorer koka!

prøv det...

de gamle svarte holder ikke så godt på trykket serru.

og som du sier at toppen var så og så mye skeiv har jo de som plana peil og de hadde nok sett vis det var sprekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider