Gå til innhold

Soundstream Da Vinci....

Ranger emnet

vest_racing

Anbefalte innlegg

Fikk idag kloa i et "lite" samle objekt fra soundstream..

Dette er en 7 kanal`s forsterker..

Så lurte eg på om noen soundstream folk kunne si meg om den vil, funke bra sammen med Focal 165K2P istede for den nåværende Cadense ZRS-4..

Også en ting til, på forsterkeren er det 4 "DIN" kontakter til signal og div strøm greier. Og er det noen som kan skaffe disse???

Bilde av Da Vinci..

Davinci.jpg

Bilde av kontakt..

Davincikontakt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Har ikke snøring på det du spurte om, men DAMN for en fet amp :D

Sleng opp noen flere bilder av skjønnheten da :)

Ja denne ampen er ganske rå å se til..

Noe mer enn det vet eg egentlig ikke, uten at det er en limited edition...

Aldri hørt den oppkoblet... :D

Men her er noen flere bilder..

Picture005.jpg

Picture004.jpg

Picture003.jpg

Picture002.jpg

Picture001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i owner`s manual og har skjønt det sånn at eg må ha Soundstream BLT4 og BLT2, for at eg i hele tatt kan få denne til å funke..

Stemmer dette?

Isåfall noen som kan skaffe dette??

Jeg har forsøkt å sjekke litt.. Prata med en kompis i sverige, som hadde en slik forsterker. Og det er riktig, du må ha den BLT boksen. Det som også er sikkert, er at han du kjøpte den av, garrantert har den også, hvis han har brukt forsterkeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de lagendariske Soundstream forsterkerene ja, dette er en 7 kanals forsterker som er helt sjef. Du må ha linjedriveren BLT-4 for å få koblet skjønnheten opp. Hvis du f.eks tar kontakt med 190e på forumet her.. så har han mange tips ang denne... får du ikke kontakt med han så send meg en PM så skal jeg se hva jeg kan ordne for deg.

dette er en av to Soundstream forsterkere jeg bestemte meg for at jeg engang skulle ha, derfor kjører jeg rundt med en Tarantula monoblokk i bilen i dag :-)

mvh

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de lagendariske Soundstream forsterkerene ja, dette er en 7 kanals forsterker som er helt sjef. Du må ha linjedriveren BLT-4 for å få koblet skjønnheten opp. Hvis du f.eks tar kontakt med 190e på forumet her.. så har han mange tips ang denne... får du ikke kontakt med han så send meg en PM så skal jeg se hva jeg kan ordne for deg.

dette er en av to Soundstream forsterkere jeg bestemte meg for at jeg engang skulle ha, derfor kjører jeg rundt med en Tarantula monoblokk i bilen i dag :-)

mvh

Hadde vært fint det...

Ser det at det selges BLT 4 enda, så det må jo gå ann å få taki en??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å sjekke litt.. Prata med en kompis i sverige, som hadde en slik forsterker. Og det er riktig, du må ha den BLT boksen. Det som også er sikkert, er at han du kjøpte den av, garrantert har den også, hvis han har brukt forsterkeren...

Han som kjøpt denne forsterkeren er desverre ikke med oss lenger, og han som kjøpte forsterkeren fikk ikke den boksen med... :(

Men han skulle ta en telefon å høre...

Han hadde også fått beskjed i bergen hos en soundstream forhandler at han ikke trengte den???

Men det som er litt morro er at forsterkeren har aldri vært oppkoblet.... aneglsmili

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK her kan kanskje jeg hjelpe.

HVis den forsterkeren var kjøpt i Trondheim av en kar i N-Trøndelag (tror ikke det ble solgt mange av den der du) så var det jeg som solgte den da den var ny :D

Det skal følge med en balansertlinjedriver til forsterkeren som også skal være gullforgyldt. Den kan brukes uten denne men da må du ha en spiller med balansert ut, slikt som de legendariske Denon DCT1000 og 970. eller RFs sine denon modeller. VAr faktisk HiFiKlubben som fikk PG og Denon til å samarbeide om balansert mellom de gamle ZPA og Denon DCT spillerne ;)

Nyprisen var 20, men den ble solgt på demosalg til halveprisen da den ble solgt. Tror ikke det finnes mer enn 2-3 stk i landet om i det hele tatt så mange ;)

Og til slutt - HELDIGGRIS!

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si Soundstream er veldig flinke til å hjelpe med gamle produkter, så om du sender dem en mail kan det være de kan hjelpe deg! De sendt iallefall meg kretskortskjema på min Rubicon405.

Og husker jeg ikke feil er det kanaler som følgende i den forsterkeren:

2 x 25w (fint til aktivt drift og deling av diskanter)

4 x 50w (mellomtone og rear fill/ og eller midbass)

1 x 200w til sub

(ta watt oppgivelsene mine med en klype salt da den er 10 år gammel og hukommelsen begyunner å bli litt skrall).

Og til slutt engang til - HELDIGGRIS

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider