Gå til innhold

Skjule kabler til forsterker og høytalere...

Ranger emnet

veliro

Anbefalte innlegg

Jeg har to 6x9ere og en forsterker i hattehylla, men er ikke fornøyd med måten jeg har skjult kablene på. De går rett ut og ned i bagasjerommet. Deretter går de videre under lister på sidene i bilen, frem til batteri og cd-spiller.

Det er den veien fra forsterker og til sidene av bilen jeg må få orden på.

Noen som har bilder? Eller kan forklare en grei og enkel måte?

Litt teit tråd, men irriterer meg over dette når jeg skal legge ting i bagasjerommet :)

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan bruke noen kabelkanaler, slik som dette foreksempel

325813_X_2004-07-01_172355.jpg

det er vanskelig å si noe endelig medmindre du legger ut et bilde, men slike kanaler kan være en veldig grei måte å skjule kabler på.

Du får hele "tuneller" også, og de kan såklart males i hvilken farge somhelst, alt etter hvordan det skal se ut baki der.

En idé ihvertfall :)

'92 Polo G40

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du kan jo legge dem... Hm.. tja, ikke godt å si.. Jeg har ikke "bagasjerom" i poloen min, så nå ble jeg litt usikker.. Hvis du legger de ned under filten som ligger i bagasjerommet, under baksetene, og ned under filten som ligger på hver sin side av håndbrekket. Og der i fra og opp i dash'en. Noe i den duren jeg har gjort med signalkablene mine... (Selv om de egentlig skulle ligget helt til høyre i bilen.. men men..)

Ellers så anbefaler jeg hvertfall at du kjører strømmen på førersiden, under listene, og bakom filten. Funker fint som bare det.

Har desverre ikke bilder.. Glemte å ta det når jeg la nye kabler i bilen min sist uke. Men det funker som bare f!! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

De som går til 6x9 ene stripser du fast uder hatte hylla. De som går til forsterkeren hjemmer du under det nye gulvet du lager i poloen av 12 mm spon plater. Tegn rundt matta baki om det går. Om ikke må du fram med papp mal. På denne måten kan du heve gulvet 1-2cm og gå under gulvet slik at du får sjult kablene. :hailvw

Rockford Fosgate

Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider