Gå til innhold

M3 e-36 erfaringer

Ranger emnet

Gjest 1302

Anbefalte innlegg

Skal endelig kjøpe meg ny bil og vurderer m3 e-36, 3,2 ltr. Er det noen her som har noen erfaringer med denne typen bil? Ser ut som om elektronikk er ett problem..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke elektronikk er noe stort problem med bilene.Jeg har nok bare vært litt uheldig.Kjøp heller en M3gt med 3.0 enn 3.2.3.2 litern er så tung!!!Og den er faktisk ikke noe raskere i virkligheten!Bedre og trimme lett på 3.0 litern og dra ut 320hk der(0 problem!!!)

Jeg anbefaler bilen over alle andre biler i prisklassen!!!(Men supra TT er jo litt kul da!)

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en M3 GT. Det var faktisk den eneste i landet, når jeg hadde den. Bilen står til salgs nå for 359k(men ikke kjøp den, den hadde gått 165k når jeg solgte den for 310 og jeg har kostet på den alt :(). Det er en fantastisk bil. Beste bilen jeg har hatt :D :D. Hadde litt småtull med den. bla at en vannslange sprakk og det er en dyr bil å eie, men det er alle spesielle biler :). Hvis det er noe mer du lurer på, send meg en pm, så kan vi ringes eller.no :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

3.2litern er en MYE råere sak enn 3litern. M3 GT har 0-100 på 5.9 mens 3.2 har 5.5..Det er ganske mye. Har selv testet de to. Syns 3litern går som en trimma 328.. 6.3 på M3 3.0.. og 6.6 på en 328 med chip, potte og filter! :)

3.2! Men prisen er jo ganske forskjell.. Ser at 3literene ligger på rundt 270-350 mens 3.2 fra 350-500.000..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter i blader nå, snakker hva BMW selv går ut med. 3.2litern er ikke altfor tung.

3.2literen er mye raskere enn 3.0literen i følge BMW selv.

Egenvekt (kg) 1455 på 3.2literen

Lista på bmwpower siden.. står det 0-100 6.0 på 3litern og 5.5 på 3.2litern..

Nye M3'n er oppgitt 5.2.. selvom tester viser 4.7-4.8.. Samme er det med E39 M5'n.. var ikke vanskelig og få den til å gjøre 4.7 på 100'n..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

M3 GT er no annet. Den er mye råere på bane osv. Den har også 295hk mot 286 i vanlig M3. Den er også lettere og mye stivere..

m3ess/nos sa tidlig i tråden:

Kjøp heller en M3gt med 3.0 enn 3.2.3.2 litern er så tung!!!

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår