Gå til innhold

M3 e-36 erfaringer

Ranger emnet


Gjest 1302

Anbefalte innlegg

herregud....har tilgode å prøve en m-bil uansett som ikke har gådd bedre enn oppgitt.

når det gjelder bane kjøring mellom disse bilene er det mannen bak rattet det står i!!

jeg har en strøken m3 e36 3,0 jeg vurderer å selge.

den står med bilder i bilfyndbørsen.

ett stort pluss med 3 litern er at den tåler det dobbelte med juling kontra 3,2en som har elendig girkasse+masse tull med vanos.

vet at de har kjørt 1000nm uten problem på m3 3,0 kassa.

jeg har oppgradert understellet mitt med just.gule koni +hr fjærer.

har i tilleg chipp,filter,sports eksos hele veien+fjærnet toppfarts sperra.den gjør i følge g-tecken min 0-100 på 5,5 sek(beste målt)

problemet hær er feste.1+2 gir er bare spinning og røyk.

er forøvrig eneste e36 m3en i bodø.

den gjør lett å fint 280 kmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min -98 3.2 smg hadde kjørt 28.000km når jeg kjøpte den nå har den kjørt 88.000km uten noen form for verken slitasje eller påkost i motor driv-verk, og bilen BLIR brukt. det eneste som er bytta er org. cluth mot en i sinter.. JEVLIG god bil.... løp å kjøp...

Leste foresten en test i svenske bilsport engang:Test av M3gt,M3 3.0l og M3 3.2l....... gt`n var treigest i aks og meget understyrt på bane.... resultat: treigest av samtlige M3 E-36

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den senere tid er det kommet frem at denne GT`en som var med i Bilsport sin test den gangen ikke var 100%. Dette har Bilsport selv skrevet.

Når det er sakt så sier de fleste kildene i tyskland som drive mye med M3 at 3,0L yter noe mere enn 286hk og 3,2L yter noe mindre enn 321Hk..

Vanosen på 3,2L ble byttet på garanti og ble ok etter dette.

At en 3,2L gjør over 300kmt uten trimm er vell og ta noe i. Den skal gå 285 kmt...

Nye M5 viser 270 på meteret, da dette er 250 reel fart. Ikke kom og si at E36 M3 er mere nøyaktig på meteret enn den...

3,0 har svakheter i karosseriet, det har ikke 3,2L... STORT minus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.....farten er målt med gps.

nåla går forbi 280.

en god m3 3,0 SKAL klare 280 ved fjærning av toppfarts sperren!!!

med org utveksling.

3,2 bør klare 300.

dette med karosseriet er ikke noen vanlig feil.

det tåler helt vannvittig mye!

hos meg knakk boltene som fester klokka til karosseriet før noe annet gikk.

å det er ikke noen pingle bolter!!!!!!!!

det sier bare litt om hvor mye karossen tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har med utveksling å gjøre.

vist du tviler så spør på fora i bmw klubben.

der er det folk som har peiling.

vet at m3 csl en topper 295.

detter har fremdeles med utvekslingen.

jeg får 7400 odr. på min og kjører den helt ut til den sperrer i 5 giret.dette skall du klare i 6 gir på 3,2en.

hos sidene til bmwccn finner du utvekslings tallene,så da er det bare å regne....

når det gjelder 3,0 en snakker jeg ut fra erfaring.

du må ikke glemme at dette er en bil med bedre tall enn ferari 348 av samme årstype!

de er opgitt med samme 0-100 men 3,0en er raskere 0-200

og er også raskere 0-402 meter.

dette kan du sjekke på supercars.net

jeg trodde at min gjorde litt mere enn normalt pgr.div små trimm men fikk til svar at den skulle gjøre 280 vist den var bra uansett ved fjærning av toppfarts sperren.

vist du tviler så spørr noen i bmwccn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlemm i BMWCCN, jeg har aldri eid en annen bil en BMW. Jeg møter på banetreffene til BMWCCN og kjøre på bane også da. Jeg har dessverre bare sittet på i en E46M3 CSL og vet hvordan den drar. Jeg har hatt BMW i 10 år og skal aldri ha noe annet. Min første bil var E30 325i. Etter det har det gått i E36. Jeg tviler ikke på at din gjør 280, men 310 på 3,2L tror jeg ikke noe på. Kansje klarer utvekslingen det, men det er andre faktorer som spiller inn også når farten blir så stor, feks luftmotstand!!!

Jeg er også ganske bra infomert om BMW, har sittet noen timer i garasjen og skrudd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok!!ikke meningen å starte noen krangel!!som jeg sier så har jeg kunn erfaring når det gjelder 3,0en.

skal prøve sitte haakons m3 csl til sommeren!!ååå fryyd.

det er i mine øyne verdens heftigste bil!de andre kan ha va de vill men jeg vil ha en m3 csl!å drømme drømme....

når det gjelder 3,2en så er det de som har 3,2er som påstår dette.

har også lest dette i tyske tuning blader.

har også sett video av 3,2 med komp som kjører nåla over 310 km/t.

dette var da.motorsport gutta i tyrkia.

den hadde 417hk,den gikk no helt jævlig!!!

skal montere ess kit på min 3,0 til sommeren!!!å jeg gleder meg!!

fikk k-mac plater fra nils magne myra i dag.

gleder meg no jævlig til sommeren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår