Gå til innhold

import av 1.8t

Ranger emnet

Mutta

Anbefalte innlegg

hei, kan først og fremst innrømme at jeg er grønn ang import av bil.

Har nettopp funnet ut at jeg vil ha den bilen jeg alltid har hatt lyst på no. en A3. så tenkte jeg at jeg sku kline til med den grommeste motoren i A3 serien og derfor falt det på 1.8T(er dette den grommeste?) Hvertfall. Jeg personlig liker den eldre modellen bedre enn den nye og hadde derfor tenkt på en 98-99mod. Det jeg egentlig lurer på er om det er noe å tjene på akkuratt denne bilen ved å importere? takker for ALLE svar.

MVH

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8t er ikke den grommest motoren i A3 serien men det er en fin motor. en kamerat av meg importerte en slik bil.. km 110 000 og er pen å se på.. sportsunderstell osv.. han tjente ca 15 000 på den... men det kommer jo ann på når du skal selge bilen igjen.. skal man virkelig tjene bra på å importere så må man ha masse ekstrautsyr og bilen bør være dyr... vi ser på en BMW 525 nå med alt av utstyr.. vi sparer litt over 120 000 kr..

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8t er ikke den grommest motoren i A3 serien men det er en fin motor. en kamerat av meg importerte en slik bil.. km 110 000 og er pen å se på.. sportsunderstell osv.. han tjente ca 15 000 på den... men det kommer jo ann på når du skal selge bilen igjen.. skal man virkelig tjene bra på å importere så må man ha masse ekstrautsyr og bilen bør være dyr... vi ser på en BMW 525 nå med alt av utstyr.. vi sparer litt over 120 000 kr..

Vis meg den 525 du sparer 120 tusen på. Ser du er født i '87 så jeg tviler på det er noe '05-06 modell du ser på.

Eller er det uten skilter du ser på :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt mye OT her. Til du som skal importere A3. Det du tjener på å finne en i tyskland er at det er myye større utvalg.

Du kan finne akkurat den du vil ha og alikevel tjene noen kroner.

Jeg importerte akkurat en S3, mest pga jeg ikke ville ha noen av de som var til salgs i norge.

Jeg tipper du vel tjene en 15-20 tusen hvis du finner en du liker i tyskland.

Finner du en du får igjen momsen på (16%) så tjener du enda mere. Og husk, det er en del å prute på tyske biler. Rimelig stive priser i forhold til hva de egentlig skal ha

På autodb finner du en importkalkulator, så er det bare å beregne :)

Denne er ganske lik den biltilsynet bruker.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel et stort sprang å gå fra a3 1.8t til s3 når man tenker på avgifter. avgiftene skyter jo i været etter 150-160hk. hehe. blir helt gal av å se på biler i tyskland. prisene er jo syke i forhold til her. gikk inn på tolvesen.no og skjekka ut satsene. kom fram til 43 000kr ferdig fortolla. kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel et stort sprang å gå fra a3 1.8t til s3 når man tenker på avgifter. avgiftene skyter jo i været etter 150-160hk. hehe. blir helt gal av å se på biler i tyskland. prisene er jo syke i forhold til her. gikk inn på tolvesen.no og skjekka ut satsene. kom fram til 43 000kr ferdig fortolla. kan dette stemme?

43k stemmer nok ganske bra. Gjorde et kjapt forslag til deg på autodb:

Bilen

Denne kommer på underkant av 120 tusen ferdig på skilter.

Altså ca 48 tusen i avgifter. Tror autodb ligger litt over i forhold til veivesenet.

Det lønner seg også å finne biler som er registrert sånn at du får et helt år trekk.

Den bilen jeg pasta sparer du en del på å vente å registrere før mars. For veivesenet har bare bruksfradrag hele og halve år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at du er flink hvis du klarer å prute 500euro på tysk bil.. Stemmer det eller?

Husk at mwst.ausweisbar(16%) får du igjen når du har kommet tilbake til norge (har jeg hørt)

500 euro er ikke noe problem. Jeg fikk prisen ned 1000 euro uten problem også.

Spesielt der det står "forhandlingsbar" er det mulig å prute mye.

16% får du igjen i norge ja. Bare VIKTIG å få papirer på det og at det stemmer.

MYE svindlere på mobile.de, så vær obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider