Gå til innhold

Bremselys - vanskelig å fikse?

Ranger emnet

skarpH

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en vw passat td 91 mod her som bremselyset ikke virker på lengre =(

Har sjekket sikringene og de er fine og pærene også da. Har fått noen til å se på den. De målte og fikk ikke strøm frem til bremselysene. Da er det ikke bremselysbryteren som er gåen?

Er det et brudd en plass? Hva tror dere? Er det en jobb som tar lang tid hos verksteder? Har de bedre måleverktøy? Baklysene fungerer fint.

Finnes det noe midlertididg løsning? Eller noen som vet hva problemet kan være?

Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har en vw passat td 91 mod her som bremselyset ikke virker på lengre =(

Har sjekket sikringene og de er fine og pærene også da. Har fått noen til å se på den. De målte og fikk ikke strøm frem til bremselysene. Da er det ikke bremselysbryteren som er gåen?

Er det et brudd en plass? Hva tror dere? Er det en jobb som tar lang tid hos verksteder? Har de bedre måleverktøy? Baklysene fungerer fint.

Finnes det noe midlertididg løsning? Eller noen som vet hva problemet kan være?

Takker for alle svar =)

Hmm hvis du ikke har strøm til bremselysa dine er det ledingsbrudd eller bremselysbryter som er defekt, veldig ofte bryteren som har tatt kvelden, sitter opp under dashbordet ved bremsepedalen..Hvis du jumper ledningene inn på bryteren skal bremselysa dine lyse hele tida, og da ligger feilen i bremselysbryteren.. Hepp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kortslutt de to ledningene som går inn på bryteren. Bruk f.eks en liten ledningsbit. Da skal de lyse så lenge du holder ledningen der. Hvis de gjør det, er bryteren defekt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har voltmeter kan du legge noe på bremsepedalen og måle om du får kontakt når du tar målepinnene på hver side av bremselysbryteren. Det gjorde eg på en Golf eg hadde stående, og då kommer vi over på den midlertidige løsningen: La opp nye kabler langs de originale, fant aldri bruddet..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har voltmeter kan du legge noe på bremsepedalen og måle om du får kontakt når du tar målepinnene på hver side av bremselysbryteren. Det gjorde eg på en Golf eg hadde stående, og då kommer vi over på den midlertidige løsningen: La opp nye kabler langs de originale, fant aldri bruddet..

Hvor lang tid tok det å legge opp nye kabler? Tror du et verksted har disse kablene? er det noe som må bestilles?

Takk for alle svar foresten =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ledning er ledning=) det har de helt sikkert, men ville alltatt at det er bryteren som er nevnt ovenfor her.. Brytere har de sikkert også.. hvis ikke så er det mange bilrekvesita butikker som sikkert har den på lager

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, har fått en liten update fra bestefaren min som har sett på den i de siste dagene. Han har har gått rundt å målt og han sa at han fikk lys i pærene når han brukte apparatene sine. Så det er liv i kablene, da høres det vel ut som et bremselysproblem? Men han har ikke aning hvor den ligger, men slik jeg har forstått det så ligger den langs pedalfoten under dashbordet? Er det noen deksel som må av? eller ligger den lett synlig?

Er det en ting som ofte går? Og den kjøper jeg på en vanlig bilrekvisita butikk? Bil-Xtra eller mekonomen? Jeg må ikke ha noe orginialt opplegg?

Så får vi da se i morgen når vi bytter om jeg kan ferdes ut på veiene igjen. Det er ikke noe flere innstillinger som til etter vi har satt den inn igjen?

Takker for alle svare ;D

mvh / skarpH

Lenke til kommentar
Del på andre sider