aneriks Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 hei ser dere snakker om vannsliping hva er det? og en ting til når dere har grunnet så står det at man skal pusse og deretter ta et lag til pusser man med hånd da eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Er bare det at man bruker vann når en pusser. Enkelt å greit. Jeg pusser for hånd med en pusse blokk. Ikke bruk kun hånda, da blir det ugjevnt Det finnes jo også maskiner. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 jupps, vannsliping, gjør overflaten klar til lakking.. Som regel 800korning;) Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aneriks Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 er man nødt til og bruke vann? eller kan man bruke tørt papir?? og når dere bruker vann og gjør det for hånd tar dere og dypper papiret i vann liksom da eller?? antar at det må være vann der hele tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 du trener ikke å bruke vann, men da vil papiret bli fortere oppbrukt. er bare å dyppe klossen i en bøtte med vann i ny og ne når du sliper, ikke noe mer stress en det :) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 ska du ikke bruke vann, må du ha papir til det, ikke vannpapir.. vannsliper du, ha ett pusseskin som du har vått heletia, squas på litt vann i nå å ne.. hehe Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 ska du ikke bruke vann, må du ha papir til det, ikke vannpapir..vannsliper du, ha ett pusseskin som du har vått heletia, squas på litt vann i nå å ne.. hehe Jeg bruker svamp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Da kan jeg spørre på en annen måte: 1. Når er det man vannsliper og ikke? Når "skal" man slipe tørt? Grov, fin, mellom, osv.. 2. Hvordan ser man forskjell på tørt og vått slipe/smergelpapir? Jeg har antatt at sort=våt og rødbrun=tørr. Men det sorte funker jo fint til tørt også... EDIT: fin, ikke tørr.. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Man vannsliper også for å forhindre at det blir mye støv.. Med vann så blir det støvfritt :) Man vannsliper for å få en fin overflate.. Jeg ser ikke stor nytte i å vannslipe med 80 papir.. :P Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo20" Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 @skody 1. En vannsliper på 2 komponent grunning, fyller, lakk, klarlakk osv., altså når underlaget er vanntett. Sparkel har en porøs overflate og trekker til seg vann, derfor kan ikke vann brukes der. 2. På baksiden av pussepapiret står det "W" eller "Wet" hvis en kan bruke dette sammen med vann. Fargen på papiret er vilkårlig fra fabrikk til fabrikk. Tips: legg vannslipepapiret i vann en time før og la gjerne vannet renne forsiktig ovenefra fra en slange under pussing. En stor fordel med å pusse med vann er at rennende vann "transporterer" bort pussestøvet. En ting å være obs på med vannpapir kontra tørt - tørt papir som er merket P500 er tilsvarende et P1000 vått. Vått papir's korning må altså deles på to for å få hva det er i tørt. For å være sikker på at en får bort alle sliperiper og dermed unngår ettersynk i lakken når en er ferdig, må en ikke pusse med papir som stiger mer enn P100 i korning etter hverandre. Eks. i tørt; P120 - P240 - P320 osv. Hopper en fra P120 til P320 får en ikke bort ripene som P120 papiret lagte i overflaten og sjansen for å ettersynk / pusseriper stor. Ehh. ....-P180-... Siter Kjør som et helvete så havner du der. :drive2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.