Gå til innhold

Fusker kraftig når jeg gir på ?

Ranger emnet


MazdaGTR

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en Mazda 323 GTR 93 mod. ca 300HK

Når jeg gir på fusker den med engang...akkurat som den kutter, nøkker:(

 

Noen som kan ha en anelse om hva som er galt??

 

Er driit lei av dette:D hehe

 

 

bekjent av meg hadde samme prob med ein s2 , 330 hk i an ca. gav på , så kutta an på ett vist turtall. sitte her og irriterer meg over koffor eg ikkje husker ka som var galt... :@

 

men hjernen ? innstillinger luft/bens ?

x - Cagiva Mito 125cc

 

Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mazda 323 GTR 93 mod. ca 300HK

Når jeg gir på fusker den med engang...akkurat som den kutter, nøkker:(

 

Noen som kan ha en anelse om hva som er galt??

 

Er driit lei av dette:D hehe

 

Hei, blinker turbolampen når du gir på? "Piper" overtrykksalarmen?

Isåfall, så er det lekkasje på rør/slanger mellom turbo og innsug.

Hvis ikke, så ville jeg sjekket plugger og bensinfilter, eventuelt luftmengdemåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pluggene gamle? Hvis de er nye, har du sjekket åpningen på elektroden?Gjør ellers som Zwan sier.

 

bekjent av meg hadde samme prob med ein s2 , 330 hk i an ca. gav på , så kutta an på ett vist turtall. sitte her og irriterer meg over koffor eg ikkje husker ka som var galt... :@

 

men hjernen ? innstillinger luft/bens ?

 

Du trenger ikke svare på alt du ikke har svaret på.

Sett flere innlegg fra deg der det omtrent bare står "Jeg trur jeg har hørt om dette før, men aner ikke svaret". Ikke vits å forvirre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå å sjekke innsugssiden for lekkasjer. La bilen stå på tomgang mens du sprayer over rør, IC og vacuumslanger med startgass. Hvis turtallet øker har du vacuumlekkasje. Det er også mulig at du har en vacuumlekkasje som bare kommer når du får skikkelig trykk på slangene. Den vil i så fall ikke vise seg med startgasstrikset.

 

Ta ut elektroden til LMM og rens den med elektronikkrens. møkkete lmm kan gi rare utfall..

 

Kutter den brutalt ved et bestemt turtall (og trykk) eller er det mer gradvis og uavhengig av turtall. Kutter den ved bestemt turtall og trykk er det gjerne fuelcut du får. Det er mest sannsynlig bensinkutt du snakker om Husnes pit stop..

 

Sikker på at bilen får nok suppe? Vet det er endel biler der bensinpumpa har begynt å bli dårlig at bilen har oppført seg på den måten. Ny og oppgradert pumpe koster vel like over tusenlappen..

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontinuerlig bredbåndslambdamåling er alltid lurt, så ser man også hva som skjer mtp dine problemer nå. Pass også på hva du har i bakgrunnen når du sprayer med startgass, du vil ikke ha det på et hett grenrør f.eks.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mazda 323 GTR 93 mod. ca 300HK

Når jeg gir på fusker den med engang...akkurat som den kutter, nøkker:(

 

Noen som kan ha en anelse om hva som er galt??

 

Er driit lei av dette:D hehe

 

Kan være bensinpuma di, hvis den ikke er oppgradert.. Veit ikke om denne har lmm el MAp-sensor, men det er jo et vanlig problem på de som har lmm, kan renses i såfall..

Hvis du ligger helt i grenseland på ladetrykket ditt og nå som det er kald ute (tettere luft) får du fuelcut mye tidligere også.. Ofte ved litt hjemme trim at bilene begynner å jukse litt etterhvert, veit ikke åssen du har fått 300hk men ofte i den enden problemet ligger.. Vakum/luft lekkasjer er jo alltid aktuelt ved slikt..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

Jeg har byttet både plugger å ledninger, bensinfilter. Lampen lyser grønt. ikke noe alarmer eller no...:(

så...

 

 

Hei, blinker turbolampen når du gir på? "Piper" overtrykksalarmen?

Isåfall, så er det lekkasje på rør/slanger mellom turbo og innsug.

Hvis ikke, så ville jeg sjekket plugger og bensinfilter, eventuelt luftmengdemåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

Jeg har byttet både plugger å ledninger, bensinfilter. Lampen lyser grønt. ikke noe alarmer eller no...:(

så...

 

Hei, hvilket turbotrykk kjører du på?

Hvis du kjører på mer enn 1 bar, kan du forsøke å senke trykket, og se om det hjelper. Isåfall, så vil jeg tro at det har noe med bensintilførselen å gjøre; mest sannsynlig dårlig bensinpumpe eller tett filter på bensinpumpen.

Du kan også prøve å fjerne/blende kullosfilteret, som sitter på høyre side på torpedoveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du byttet pluggene når feilen kom eller?

Bruker du samme elektrodeavstand på de nye pluggene? Kan være nødvendig å gå ned på avstanden med økt ladetrykk.

 

Ryker det svart når den begynner å fuske? Åssen ser pluggene ut etter en kjøretur(fremprovoser fusking, så stopp så fort som mulig og ta ut en plugg)?

Sjekket etter lekkasjer etter turboen?

 

']

Ta ut elektroden til LMM og rens den med elektronikkrens. møkkete lmm kan gi rare utfall..

 

GT-R har luftmengdemåler ikke massemåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nye NGK BKR6EVX 11 eller BKR7EVX 11 og ikke noe annet.

 

Det er jo faktisk en del (viktig) forskjell på R6 og R7, hvor tallene indikerer varmeverdien. På en slik sprek motor (og andre tilsvarende) kan det være mest aktuelt med varmeverdi 7. På en trimmet motor slik som denne kan det være aktuelt å bruke 7, mens det originalt kan stå spesifisert 6. Hvilke ble satt inn ved siste bytte, MazdaGTR? Elektrodeavstanden er også viktig å ha riktig, sjekkes enkelt med en bladsøker.

 

Uansett, du som har 300 hester burde installere en bredbåndslambda, slik at du har kontroll! Da får du også et bedre bilde av hva som skjer med motoren din nå. http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm er en rimelig og anbefalt enhet.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ladetrykke står på 1,3 Bar...men justerte det ned nettopp...å da funka biln helt fint.... kan det da være bensinpumpa? Hva er LMM??

 

 

 

 

Kan være bensinpuma di, hvis den ikke er oppgradert.. Veit ikke om denne har lmm el MAp-sensor, men det er jo et vanlig problem på de som har lmm, kan renses i såfall..

Hvis du ligger helt i grenseland på ladetrykket ditt og nå som det er kald ute (tettere luft) får du fuelcut mye tidligere også.. Ofte ved litt hjemme trim at bilene begynner å jukse litt etterhvert, veit ikke åssen du har fått 300hk men ofte i den enden problemet ligger.. Vakum/luft lekkasjer er jo alltid aktuelt ved slikt..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår