Gå til innhold

Fusker kraftig når jeg gir på ?

Ranger emnet


MazdaGTR

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo faktisk en del (viktig) forskjell på R6 og R7, hvor tallene indikerer varmeverdien. På en slik sprek motor (og andre tilsvarende) kan det være mest aktuelt med varmeverdi 7. På en trimmet motor slik som denne kan det være aktuelt å bruke 7, mens det originalt kan stå spesifisert 6. Hvilke ble satt inn ved siste bytte, MazdaGTR? Elektrodeavstanden er også viktig å ha riktig, sjekkes enkelt med en bladsøker.

 

Sjekk svaret til Mazdafun angående GT-R og plugger i denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=39492

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plugger som passer til trimma biler---høytemp plugger.

Men den Bredbåndslambda`en du snakker om? er det bare en box som gir deg info om bilen? eller kan du styre trykket digitalt?

 

 

Det er jo faktisk en del (viktig) forskjell på R6 og R7, hvor tallene indikerer varmeverdien. På en slik sprek motor (og andre tilsvarende) kan det være mest aktuelt med varmeverdi 7. På en trimmet motor slik som denne kan det være aktuelt å bruke 7, mens det originalt kan stå spesifisert 6. Hvilke ble satt inn ved siste bytte, MazdaGTR? Elektrodeavstanden er også viktig å ha riktig, sjekkes enkelt med en bladsøker.

 

Uansett, du som har 300 hester burde installere en bredbåndslambda, slik at du har kontroll! Da får du også et bedre bilde av hva som skjer med motoren din nå. http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm er en rimelig og anbefalt enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MazdaGTR, det er bare en boks som kan tilkobles en LCD-skjerm inni bilen for full-time visning av forskjellige ting, og som kan kobles til datamaskin for å titte på logger. Denne der stiller ikke inn noe, bare måler. (Og enheten fungerer veldig bra, og er rimelig - en ny bredbåndslambdasensor er det mange som tar 1500 kr for alene, finnes sikkert billigere og men..) Det er alltid fint å ha oversikt over disse tingene, spesielt her som det er mer effekt enn originalt.

 

Hva mener du med høytemp plugger? Kan det være at du har helt feil varmeverdi? Leste i den tråden som arildh linket til, og her står det varmeverdi 5 originalt (NGK), mens 6 kan være en løsning når det trimmes oppover. Personlig er jeg overrasket over at det er 5 originalt i en såppas sterk motor, hvor jeg har sett verdi 6 (originalt) på biler som har 150 HK. Det er såklart faktorer som påvirker dette, men så mye utgjør ikke det. På 220 HK som er originalt i 944 turbo er det standardverdi 7. Dermed ville jeg ikke gått lavere enn 6 på GT-Ren i hele tatt, men sikkert mange som har meninger om det.

 

Om bilen fungerte fint med lavere ladetrykk så har du nok et bensinkutt.. Og ettersom bensinkutt og for lite bensin generelt fører til mager blanding, så ville jeg ihvertfall hatt en seriøs bredbåndslambda for å være sikker på at jeg hadde riktig blanding, i stedet for å begynne å brenne stempler, tenningsbank, toppakningsproblemer, sprekke toppen osv.

 

Det finnes ingen "overtrykkssensor" på disse bilene da? En som kutter motor om trykket blir for høyt, uavhengig om du justerer opp ladetrykket selv?

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen "overtrykkssensor" på disse bilene da? En som kutter motor om trykket blir for høyt, uavhengig om du justerer opp ladetrykket selv?

 

Det er vel litt usikkert, men det som er sikkert er at den ikke kutter før du nærmer deg 2.0kg eller mer, ifølge erfaringer blant medlemmer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan hende! men det som er så rart er at, jeg har jo kjæørt med et ladetrykk på 1.3 i et år nå...`? så kom det plutselig:( det som er så rart...kanksje bensinpumpa som negynner å bli dårli`?

Hvor kan må få tak ein større å oppgradert/kraftigere som passer til GTR`en?

 

 

 

MazdaGTR, det er bare en boks som kan tilkobles en LCD-skjerm inni bilen for full-time visning av forskjellige ting, og som kan kobles til datamaskin for å titte på logger. Denne der stiller ikke inn noe, bare måler. (Og enheten fungerer veldig bra, og er rimelig - en ny bredbåndslambdasensor er det mange som tar 1500 kr for alene, finnes sikkert billigere og men..) Det er alltid fint å ha oversikt over disse tingene, spesielt her som det er mer effekt enn originalt.

 

Hva mener du med høytemp plugger? Kan det være at du har helt feil varmeverdi? Leste i den tråden som arildh linket til, og her står det varmeverdi 5 originalt (NGK), mens 6 kan være en løsning når det trimmes oppover. Personlig er jeg overrasket over at det er 5 originalt i en såppas sterk motor, hvor jeg har sett verdi 6 (originalt) på biler som har 150 HK. Det er såklart faktorer som påvirker dette, men så mye utgjør ikke det. På 220 HK som er originalt i 944 turbo er det standardverdi 7. Dermed ville jeg ikke gått lavere enn 6 på GT-Ren i hele tatt, men sikkert mange som har meninger om det.

 

Om bilen fungerte fint med lavere ladetrykk så har du nok et bensinkutt.. Og ettersom bensinkutt og for lite bensin generelt fører til mager blanding, så ville jeg ihvertfall hatt en seriøs bredbåndslambda for å være sikker på at jeg hadde riktig blanding, i stedet for å begynne å brenne stempler, tenningsbank, toppakningsproblemer, sprekke toppen osv.

 

Det finnes ingen "overtrykkssensor" på disse bilene da? En som kutter motor om trykket blir for høyt, uavhengig om du justerer opp ladetrykket selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kullos filtret du snakker om? skal det komme lyd fra det?

Det kommer masse lyder derifra?:( Visst jeg forstod deg rikti...svart kuppel foran fører siden---i motor rommet??

 

Hei, hvilket turbotrykk kjører du på?

Hvis du kjører på mer enn 1 bar, kan du forsøke å senke trykket, og se om det hjelper. Isåfall, så vil jeg tro at det har noe med bensintilførselen å gjøre; mest sannsynlig dårlig bensinpumpe eller tett filter på bensinpumpen.

Du kan også prøve å fjerne/blende kullosfilteret, som sitter på høyre side på torpedoveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ladetrykke står på 1,3 Bar...men justerte det ned nettopp...å da funka biln helt fint.... kan det da være bensinpumpa? Hva er LMM??

 

Hei, jeg vil påstå at det er der feilen ligger, ja. En sliten GT-R - pumpe klarer ikke å henge med ved 1.3 bar +.

Som nevnt tidligere; hvis det er litt kaldt ute hos deg, så kan dette gjøre utslag også. Da hjelper det ikke at bensinpumpen jobber på "grensen" til hva den klarer å levere.

Kjøp deg en Walbro-pumpe til ca. 1000,- så trenger du ikke å tenke på bensintilførselen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil påstå at det er der feilen ligger, ja. En sliten GT-R - pumpe klarer ikke å henge med ved 1.3 bar +.

Som nevnt tidligere; hvis det er litt kaldt ute hos deg, så kan dette gjøre utslag også. Da hjelper det ikke at bensinpumpen jobber på "grensen" til hva den klarer å levere.

Kjøp deg en Walbro-pumpe til ca. 1000,- så trenger du ikke å tenke på bensintilførselen med det første.

 

 

Skal prøve det! men hvor får man kjøpt en Walbro pumpe! finn ikke noen nettbutikker på nette som selger denne pumpen!

Hvor sitter Bensin Pumpa PÅ GTR`en??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår