Gå til innhold

8000 watts forsterker eller !?

Ranger emnet


sooocool

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2,5% THD var grovt mye da menmen.. 8kw max og 3kw RMS... hmmm.. jaja, pioneers 5000w`er er jo også på 3000w rms.. med mye mindre THD :S

 

Å, hurra.

 

1. De aller, aller fleste hører ikke forskjell på 1% eller 2,5% forvrengning på et sub-element.

 

2. For å sette det på spissen: Hvem bryr seg om forvrengning i denne sammenhengen? Både SoundAnus'en og 5000SPL'en er beregnet for nettopp: S-P-L. Forvrengning er underordnet LYDTRYKK. Høyttalerne tåler den lille klippinga eller støyen uansett, så det er ikke noe å sutre over.

 

3. Den Pioneer'en er vel på 3000W MAX, og koster det samme som ca. 3 SoundMagus'er (hvertfall hos Articom)? Selv om SoundMagus skryter på seg DOBBEL effekt, vil du altså spare 3 lapper om du kjøper 2 Anus'er fremfor 1 Pioneer. Men så vil du jo også ha fullt bagasjerom, da! :P

 

Ikke for å virke sur, jeg bare mener at man må sammenlikne hva man får med hva man betaler for det, noe mange ikke gjør. "SoundMagus må være bæsj fordi navnet stadig feilleses av norske dyslektikere", det holder bare ikke. For det er forresten Magus på slutten, ikke MagNus.

 

Og til slutt: Vil du ha super Hi-Fi-lyd, så kikker du ikke på SoundMagus eller andre billigmerker likevel. Vil du ha MASSE effekt og trykk regelrett SLENGT etter deg for 3 laken, så ta en titt på f.eks. SoundMagus. Av billigmerkene jeg har testet, gir definitivt SoundMagus mest for penga.

 

Jeg prøver ikke å skryte SoundMagus opp i skyene, jeg bare påpeker at det er jævlig mye bass for en slikk og ingenting! Perfekt for mye bass på studentlønn, eller for å bygge morsomt prosjekt til dB-drag, for eksempel... :D

 

Om du skal bygge Hi-Fi og sikler på Soundstream Tarantula, kommer du aldri til å vurdere en SoundMagus engang, sånn er det jo bare.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår