aka_stian Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Holder på å bygge om min 92 passat 2E til vr6 Har vært innom biltilsynet og hatt en prat med de. Det de ville ha for å godkjenne ombyggingen var papirer på forhånd om at ombyggingen var lovlig, og en bekreftelse i etterkant av ombyggingen, fra møller, om at ombyggingen kunne godkjennes (at det ble brukt godkjente deler osv) Deretter skal den inn til godkjenning hos tilsynet. Regner egentlig med at godkjenning skal gå fint selv om jeg ikke skaffer noe særlig papirer på forhånd, men kan jo være greit å ha om de skulle sette seg helt på bakbeina. Sendte brev og mail til typegodkjenningen hos møller og fikk følgende svar: *** Vedrørende din Internetthenvendelse. Dessverre har vi ingen ombyggingsdokumentasjon på nyere biler (etter ca.'90). Dette ble utgitt av Volkswagen- og Audi-fabrikkene og ble oversatt til norske brev her, men etter '83 har det ikke kommet noe nytt. De få dokumentene vi har her på biler frem til '90 er selvprodusert, og for VR6 har vi forøvrig ingen ting. Vi kan i utgangspunktet bekrefte at du selvsagt bygger om din bil som du vil, men vi kan ikke gå god for selve ombyggingen. Videre kan en Volkswagen-forhandler evt. bekrefte hvilke originale deler som er benyttet på bilen, men vi presiserer at det er Trafikkstasjonen som har godkjenningsmyndighet, ikke vi eller forhandlere. Muligens kan ombyggingsdokumentasjon for VR6 skaffes fra TÛV i Tyskland, som er et uavhengig godkjenningsorgan. En annen mulighet er om en VW-klubb kan hjelpe deg, det er nok flere som har bygget om til VR6. Vi beklager at vi ikke kan bidra med dokumentasjon på denne ombygningen, samtidig som vi ønsker deg lykke til med ditt prosjekt. mvh Typegodkjenning Harald A. Møller AS *** Noen andre som har vært borti ombygging av passat på denne måten? Eller noen som vet om det kan skaffes dokumentasjon fra tuv? Eventuelt hvor/hvordan jeg finner ut av dette? Har prøvd å lete litt men klarer ikke finne frem til noe fornuftig. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg