Gå til innhold

Overhaling av 2,2l 5`er motor.

Ranger emnet


Heff_88

Anbefalte innlegg

Hei,orna meg nylig en audi 2.2l rekke 5`er motor.har litt lyst til og overhale denne,samtidig lære noe nytt, slik at jeg har en ekstra funksjonabel motor som kan settes i audien min.

 

Er ganske ny på dette med bil,så lurer på om dere kunne gi meg noen tips til fremgangsmåte.Og ossen slite deler som generelt må byttes når man overhaler denne type motor? Regner med at stempel ring bytte er et must,og kanskje honing av sylindere? Eneste jeg vet nå er at den har en gåen toppakning og at bånnpanna er tatt av(denne må vell kjøpes ny?) og at den har gått over 200k.

 

takker for svar.

- 80 quattro 5e

 

x 85 Audi Coupe Gt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honing av sylinder medfører bytte av stempelringer, og bytte av stempelringer medfører honing av sylindre. Da er bare spørsmålet om du trenger å gjøre dette, og det kan ikke jeg svare på :)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,orna meg nylig en audi 2.2l rekke 5`er motor.har litt lyst til og overhale denne,samtidig lære noe nytt, slik at jeg har en ekstra funksjonabel motor som kan settes i audien min.

 

Er ganske ny på dette med bil,så lurer på om dere kunne gi meg noen tips til fremgangsmåte.Og ossen slite deler som generelt må byttes når man overhaler denne type motor? Regner med at stempel ring bytte er et must,og kanskje honing av sylindere? Eneste jeg vet nå er at den har en gåen toppakning og at bånnpanna er tatt av(denne må vell kjøpes ny?) og at den har gått over 200k.

 

takker for svar.

 

Er det den gamle typen? 136hk med k-jetronic mekanisk sprut ?

 

Jeg ville vel bytta alle pakninger, ringer, filtere, reimer, plugger, lagre. hmm..sikkert no mer..sikkert noen andre som har no mer å tilføye.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den gamle typen? 136hk med k-jetronic mekanisk sprut ?

 

Jeg ville vel bytta alle pakninger, ringer, filtere, reimer, plugger, lagre. hmm..sikkert no mer..sikkert noen andre som har no mer å tilføye.

 

ja.tror det.satt hvertfall i en audi 90 sedan.type 81/85.så regner med at det er 136hk`n

- 80 quattro 5e

 

x 85 Audi Coupe Gt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår