Gå til innhold

Bitte litt mer HJELP :) Fortsatt kondis

Ranger emnet


lector

Anbefalte innlegg

FAEN .. tror jeg ... Se her...

 

Det står : Charging cells at an ambient temperatur of less then +25C will minimize the deterioration of thair useful life span ( keeping it near their 5000 000 cycle expectations)

 

Å jeg som har den ute nå i -5C.. Hvordan vil det gå da?

Bør jeg vente? Kan jo varme opp bilen med baksetene nede da? ehh :P

 

Huff....

 

Står også :

 

operation temperature range - 40C til +60C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN .. tror jeg ... Se her...

 

Det står : Charging cells at an ambient temperatur of less then +25C will minimize the deterioration of thair useful life span ( keeping it near their 5000 000 cycle expectations)

 

Å jeg som har den ute nå i -5C.. Hvordan vil det gå da?

Bør jeg vente? Kan jo varme opp bilen med baksetene nede da? ehh :P

 

Huff....

 

Står også :

 

operation temperature range - 40C til +60C

 

du bør varme kondisen opp, uavhengig av utetemperaturen.. bruk gjerne en vifte eller rompesprekken om du får plass :D hehehehe.. ok.. du forsto hva jeg ville frem til .. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg koble det ned igjen da.. ORK :)

Å legge den på varmeovnen inne og løpe ut og koble den opp fort som faen.

Hørtes det greit ut? Er vel litt stor for rompa mi.. kanskje du kan hjelpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mulighet til å få ut litt strøm også sette en enkel varmevifte eller liknende i kofferten?

 

Vel.. sist gang jeg sto utenfor her (drev faktisk inne i bilen) så kom dem å skulle ta meg bort. Fikk 1700kr i bot. Klaget men svaret ble såklart NEI! Så utenfor leiligheta står jeg ikke 1 gang til :P Men varmevifta mi blåste plutselig bare kald har en dag (varmet opp glassfiber \ polyester) hehe. Men har koblet det ned nå. Så blir nok i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å lade den opp inne?? ta med et bilbatteri inn og så slipper du være redd for å skade den.

 

Er dette et råd ?? å ladde kondensatoren opp for så å gå ut å koble den ??

 

Koble fra all strøm så kobler du opp hele oppsettet med kondis osv .

Så lader du den ved batteriet, før du skrur fast strømkabelen .

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charging cells at an ambient temperatur of less then +25C will minimize the deterioration of thair useful life span ( keeping it near their 5000 000 cycle expectations)

 

Det står vel vitterlig at lading med en lufttemperatur på under 25 grader vil minimere en ev. forverring av livslengden? Altså en positiv ting, ikke en negativ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med temperaturen henger sammen med elektrolytten... har du lav temperatur så går de fleste kjemiske processer noe seinere... så, om du ikke har normal romstemperatur så MÅ du forlenge naturlig nok oppladnings tiden... isteden for en lyspære eller en motstand på 100-200ohms så MÅ du bruke et mostand på 50Kohms feks. Da vil du bruke kanskje en del timer til å ladde den opp helt, da oppladnings kurven er exponetiel og da vil de kjemiske processene i kondisene endre seg saktere og mens processen foregår så vil dette skappe litt varme som igjen vil få litt mer fart på ladningen... :biker

 

verifiser at den er ladde "nesten" helt opp ved å måle spenningen over kondisen. Er spenningen over kondisen rundt 60% av total batteri spenningen, er det egentlig bare å koble forbi laddemotstanden. :cocain:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et råd ?? å ladde kondensatoren opp for så å gå ut å koble den ??

 

Koble fra all strøm så kobler du opp hele oppsettet med kondis osv .

Så lader du den ved batteriet, før du skrur fast strømkabelen .

 

Mvh

 

ser ikke noe problem med det.. kanskje ikke det beste rådet å gi til folka her men :9 hehe..

ps: er jo like viktig å lade opp forsterkeren som kondensatoren (på samme måte) men det har det aldri vært noe diskusjon om ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler det bare sånn det står i boka jeg. Så jeg ikke driter meg ut :P

Men har kodisen inne nå. Varmer det opp til imorgen :D

Skal ta batteriet inn etterpå å lade det fult opp i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel vitterlig at lading med en lufttemperatur på under 25 grader vil minimere en ev. forverring av livslengden? Altså en positiv ting, ikke en negativ ;)

 

Ja jeg stusset faktisk litt på dette...

Men fikk det ikke helt til å stemme i holdet mitt :P

Men da er det jo ikke no problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår