Gå til innhold

subb+ LITEN kasse

Ranger emnet

jalla666

Anbefalte innlegg

hey jeg har en gammel jbl 12" og en conton med bare 7" eller noe rart inne subb som er fucka upp. siden ikke jbl subben har kasse lurte jeg på om jeg kan kappe vekk det inni og plasere 12" på siden???

skal bare ha noe lyd i en liten kasse som rister litt, orker ikke lage en stor så jeg vil nok prøve uanz, men lurte på hva dere syntes??

Har bilde men vet ikke hvordan jeg legger inn så vis dere forklarer kan jeg jo alltid prøve og få inn et bilde av sub og kasa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, man plagierer navn, hehe :D

Gi oss litt mer info om suben du. Typebetegnelse og gjerne link, å si at den er på X antall W hjelper ikke, man må ha noe som kalles T/S parametre.

Det er nok ikke så enkelt at det bare er å stappe et element inn i ei kasse serru :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, man plagierer navn, hehe :D

Gi oss litt mer info om suben du. Typebetegnelse og gjerne link, å si at den er på X antall W hjelper ikke, man må ha noe som kalles T/S parametre.

Det er nok ikke så enkelt at det bare er å stappe et element inn i ei kasse serru :)

jeg synes det er så enkelt jeg, for to av mine siste subber så har jeg laget kasse på øyemål ca..har laget fin lyd de..kanskje ikke 100% optimalt..men fungerte ypperlig..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig får du begrenset eller i verste fall ingen dypbass, men du vil antakeligvis få ganske så høy Q-verdi pga den lille kassa, så det som evt. blir av bass vil fort kunne bli brumlete og ganske unøyaktig. Spille vil det nok, hvor bra det bli avhenger ene og alene av dine forventninger og preferanser.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er så enkelt jeg, for to av mine siste subber så har jeg laget kasse på øyemål ca..har laget fin lyd de..kanskje ikke 100% optimalt..men fungerte ypperlig..

Du har mest sannsynlig ikke verdens mest kresne ører og et enormt potensiale for å bli positivt overrasket over hvor bra ting kan låte når en bygger slik det skal. Enten det eller så har du et knakandes godt øyemål ;)

Men så On Topic:

I følge denne tabellen bør du ha 1.68 cuft, eller ca 47liter. Noe som ikke overrasker meg stort med tanke på hvordan elementene ble laget i forna dar :)

Så putter du den i en liten boks blir det nok heller skuffende saker vil jeg tro.

Den minste lukka kassa jeg ville prøvd meg på er en 35L stappa ca 50% full av dempemateriale.

Har ikke tatt meg bryet å regne så nøye på det siden det er senkveld og det ikke ble forespurt. men nå vet du iallefall hva som er lurt å gjøre. Your move ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mest sannsynlig ikke verdens mest kresne ører og et enormt potensiale for å bli positivt overrasket over hvor bra ting kan låte når en bygger slik det skal. Enten det eller så har du et knakandes godt øyemål ;)

de er ikke kresne nei..om det kan låte bedre? klart det..men som du sikkert har skjønt så er ikke lyd i bil min største interesse heller da..

det skal låte greit å spille ok :w00t

sorry of topic

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det der kan relateres til så mye, mange som er fornøyd med å ete svidd grandis også så lenge en ikke er klar over hvor lite som skal til for å få noe bedre ;)

Men hver sin interesse, dette er jo et forum for folk som liker å få musikken sin servert på en best mulig måte både i hus og bil så da legger en ofte lista littt høyere.

Du får unskylde vår forferdelse over hvordan du mishandler sakene dine, hehe :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hver sin interesse, dette er jo et forum for folk som liker å få musikken sin servert på en best mulig måte både i hus og bil så da legger en ofte lista littt høyere.
Jasså? Den var ny for meg... ;) ...jeg trodde dette var et forum for ALLE bilstereo-interesserte, ikke bare HiFi-gærningene, men også for ShowOff-folket, dBDrag-gjengen, QXL-generasjonen og DunkaDunka-rallerne...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Den var ny for meg... ;) ...jeg trodde dette var et forum for ALLE bilstereo-interesserte, ikke bare HiFi-gærningene, men også for ShowOff-folket, dBDrag-gjengen, QXL-generasjonen og DunkaDunka-rallerne...

Kjente meg igjen på alle de der unntatt QXL-generasjonen :D :lol

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider