Gå til innhold

Alarm-problemer/Bilstereo-problemer.

Ranger emnet

Nytern

Anbefalte innlegg

Jadda.. MR2en sto stille 3ukers tid, kom ut i bilen og da lyste det svaakt i dioden som pleier blinke i intervaller. Får ikke skrudd den på lenger, bare lyser svakt. Er en Bosch-alarm med bevegelses-sensorer osv.. Lurer litt på om det er et eget batteri et sted til denne?

Forsterkeren min tok kvelden, handla en ny brukt en. Har problemer med støy fra cd-spilleren og dynamostøy etter forsterkerbyttet.. Hviner høyere jo mer turtall:) Med støy fra spilleren mener jeg at det braker og dundrer i basser når jeg bytter låt osv. Durer også ekstra i basseren når motoren er i gang. Vet jo det er massiv jordings-feil, men jordinger er sjekket bortsett fra til spiller. Forsterkeren ligger jo inntil torpedoveggen bak til motor, kanskje dette har med saken å gjøre? Irriterende er det uansett. Kan sånne jordingsfeiler skade resten av bil-elektronikken? Hvis det kan skje, river jeg ut hele anlegget.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmhmm.. Har nettopp byttet pluggledninger.. Skjedde før jeg satte fra meg bilen noen uker.. :) Men altså.. Er dette skadelig for bilen/elektronikken? Dynamostøy og litt jordings-problemer mener jeg..

Kan tenkes at alarmen er blitt et offer for kondens? Vært store temp-svingninger her i det siste, tenker kanskje fukta har tatt'n.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da så.. sjekk jordforbindelsen på dynamoen, og på coilen, er de to greie, så er det bare å tute å kjøre..

forstyrrelsene dynamoen lager er ikke sterke nok til å gjøre skade på noe, selv om det er fryktelig irriterendes å sitte å høre på den fluga som er i høytalerene hele tiden..

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider