Gå til innhold

Hvorfor koster styla biler så mye?

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Sitter og titter på biler, og så har jeg lagt merke til en ting..

Biler som har litt plastikk koster sykt mye i forhold til de som er orginal, men la

oss ta et lite regnestykke...

Bil til 50 000

+ Styling til 20 000

= 70 000

Det ser alle, men de delene man bytter ut, de er jo verdt litt de og?

Altså!

Bil til 50 000

+ Styling til 20 000

= 70 000

- 10 000 (Verdi av orginaldeler, bare tipper hva de er verdt)

= 60 000....

Men som regel vil jo bilen da stå priset til 70 000, selv om bileier har tatt av deler for 10 000...

Hvorfor er det sånn?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte min forrige bil, en golf 3 1996 mod, for 69.000 .-

I løpet av 1,5 år, 30.000 km og styling/ekstrautstyr for 52.000.- fikk jeg igjen 82.000.- for den. Og det vil jeg tørre og si jeg er skikkelig fornøyd med.

Man kan ALDRI regne med at man får igjen de verdiene man har spyttet inn i en stylet bil.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at folk tror de kan få så mye for styla biler er:

- de tror de kan ta nesten full pris for stylingen.

- de tar seg grovt betalt for antall arb. timer de har lagt i bilen.

En styla bil er ikke mye mer verdt en en orginal en. De er ofte vanskeligere å selge.

Men om en bil er bygd på en veldig gjennomført (f.eks Andreas Vaa sin) så er det klart at bilen er verdt en del.

Mvh: Knut Olsen

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte min forrige bil, en golf 3 1996 mod, for 69.000 .-

I løpet av 1,5 år, 30.000 km og styling/ekstrautstyr for 52.000.- fikk jeg igjen 82.000.- for den. Og det vil jeg tørre og si jeg er skikkelig fornøyd med.

Man kan ALDRI regne med at man får igjen de verdiene man har spyttet inn i en stylet bil.

Okei, du er et unntak :)

Men hvorfor har de så himla høye priser?

De må jo skjønne det de og, selv om de syns bilen sin er dritfet og alt det der..:S

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet også att i f.eks. usa så er oftere orginal biler dyrer enn styla.

nå snakker jeg om rx-7.. for de fleste er skrudd ihjæl..

Orginale biler holder seg generelt bedre i pris viss de er i stand enn biler som er gjort med da ;)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unggutter som ikke klarer fikse seg en "tøff" bil selv blar ofte gjerne opp uforskamma mye penger for en bil som har fått litt plast og større hjul.

Da blir prisen høyere.

Selv om jeg foretrekker og kjøpe biler som ikke er oppbrukt og henge på det jeg vil ha av plast selv!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charader ligger på rundt 30k, med høyere km. stand. enn min, og også i 1.3 utgave. Så, hvis/når min blir totalrenovert og nylakkert, og får senk og felger, anser jeg det som riktig å be om rundt 40k. Er det urimelig?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider