Gå til innhold

Hvorfor koster styla biler så mye?

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

- 10 000 (Verdi av orginaldeler, bare tipper hva de er verdt)

Hvorfor er det sånn?

Jeg tror nok at for eksempel originale støtfangere til audi a4 foran og bak, kjøpt ferdig lakkert på møller, er mye dyrere enn det aller meste av stylingen man får kjøpt til bilen. For originale sideskjørt, front og bakfanger tror jeg prisen fort kan dobles både en og to ganger..

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at for eksempel originale støtfangere til audi a4 foran og bak, kjøpt ferdig lakkert på møller, er mye dyrere enn det aller meste av stylingen man får kjøpt til bilen. For originale sideskjørt, front og bakfanger tror jeg prisen fort kan dobles både en og to ganger..

mvh oddi

Yeah! Så til slutt, når man har ihjelstyla bilen så er den verdt mindre =)

(Hvis man ser bort fra timer da =P)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta noen eksempler fra mitt bil liv...

kjøpte en 94mod bmw 325i cab, for 160.000, kosta på den 185.000 og fikk 140.000 for den året etterpå...

92mod 325icoupe: kjøpt for 117.000, kosta på 60.000 og solgt for 116.000 året etterpå

91mod 318ia sedan: kjøpt for 80.000, kosta på 80.000 og solgt for 80.000 året etterpå...

+ noen andre prosjekter...

min konklusjon er det at å style en bil, koste på er reint tap... ikke regn med å få noe igjen for påkost...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charader ligger på rundt 30k, med høyere km. stand. enn min, og også i 1.3 utgave. Så, hvis/når min blir totalrenovert og nylakkert, og får senk og felger, anser jeg det som riktig å be om rundt 40k. Er det urimelig?

glem det... charade er ikke akkurat den bilen folk kjøper som en showbil desverre... og inna du får gjort det osv så er det nok kommet endel andre nye problemer ville jeg tro...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta noen eksempler fra mitt bil liv...

kjøpte en 94mod bmw 325i cab, for 160.000, kosta på den 185.000 og fikk 140.000 for den året etterpå...

92mod 325icoupe: kjøpt for 117.000, kosta på 60.000 og solgt for 116.000 året etterpå

91mod 318ia sedan: kjøpt for 80.000, kosta på 80.000 og solgt for 80.000 året etterpå...

+ noen andre prosjekter...

min konklusjon er det at å style en bil, koste på er reint tap... ikke regn med å få noe igjen for påkost...

Åh, det er så bra at folk som faktisk har erfaring med verditap i forhold til hvr mye penger som er brukt sier hvordan det egentlig er =)

Så kan jeg bruke det som argument når jeg skal kjøpe bil:D

Opprinnelig skrevet av eiriksmil

Charader ligger på rundt 30k, med høyere km. stand. enn min, og også i 1.3 utgave. Så, hvis/når min blir totalrenovert og nylakkert, og får senk og felger, anser jeg det som riktig å be om rundt 40k. Er det urimelig?

Husk at bilen ikke blir yngre av at du renoverer den da, de blir som regel bare eldre og eldre, taper mye på en bil over 3-4 år =(

:afro

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider