Gå til innhold

tips til basskasse til volvo 240.

Ranger emnet

850-t6r

Anbefalte innlegg

Eller hva med en lukket kasse med elementene innover mot kupe samt tette rundt kassa inn til bagasjen? Er ikke 100% sikker på hvordan dette vil bli i en 240, men kan jo prøves!

Mvh Tony

Dette trur jeg blir et prosjekt for noen som ikke bygger sitt livs første annlegg i bil! hehe ;)

ja hadde tengt og sette elementet innåver mot kupeen, med pleksiglass bak den slik at man ser magnetsiden fra bagasjerom siden.

tengte på bassrefleks rør opp fra kassn og rett opp i hatthylla!

Jeg er veldig sikker på at du kommer til å bli fornøyd med dette! :D Et anlegg er jo laget for forbedringer, noe som man gjerne ser ann etter ønske og inntekt! hehe :D

Men 850-t6r... Har du noe svar på siste posten på side 1? Kunne vært kjekt å vite! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Hadde blitt sinnsyk fet lyd med ett innebygd element i en lukket kasse... Not!

Bassen hadde jo ikke hatt noe luft å flytte, derfor dårlig til ingen lyd.

Jeg har også hørt at det skal være litt tricky å få god lyd fra basskasse i 240.

Har en 240 selv som det skal litt lyd i etterhvert, men da vil jeg gjerne beholde litt plass bak i bagasjen, så jeg har tenkt 2 små kasser med en 10" i hver kasse som står inn mot seteryggen - Da vil de bli stående på hver side av hullet/armlene som leder inn til kupeen.

Link til kassa jeg tenker på.

http://www.mamut.net/dynabel/subdet763.htm

2 stk av denne og noen koselige elementer, skulle det gjøre susen vil jeg tro... Ikke for dyrt heller!

When this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider