rioi Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Jeg har en ascona b med 2.0 forgassermotor. Jeg har kun kjørt den i vinter, men noen dager når det er plussgrader har motoren hakket skikkelig. (Jeg antar at dette er kondens). I dag var det slik da jeg skulle kjøre hjem. Dessuten hadde jeg glemt å fylle bensin. Så det var nesten så jeg trillet inn på bensinstasjonen for motoren fikk ikke bensin. Jeg fylte tanken og kjørte videre.. Det ble litt bedre nåmen ikke helt bra. Nå for litt siden da jeg skulle kjøre en snartur ut var motoren helt på trynet. Jeg kunne klemme gassen i bonn og enda "hakket" den bare. var bare så vidt jeg kom hjem. Derfor lurer jeg på om det siste her skyldes kondens eller om det skyldes at jeg gikk bensintom i dag. isåfall hva har skjedd? håper noen forsto det:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimern68 Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Jeg vil nok tro at det er kondens på tanken din ja, det eller at bensifilteret begynner å bli tett, men mest sansynlig kondens, for å få den bort så heller du på kondensfjerner når du fyller bensin, ca. 2dl pr 50 liter, men dosering står på flasken, den koster mellom 10 og 20 kr avhengig av hvor du kjøper den (koster omtrent 15 på statoil), de blir levert i en 2 dl flaske. Dette hjelper som regel veldig fort, men har ingen kjempe reaksjon, men når du får kjørt et par mil så skal du merke det fort, og hjelper ikke kondensfjerner så se på bensinfilteret ditt, tror ikke det skal være så dyrt, men det kan du høre om på din lokale bilrekvisita om pris. Håper dette hjelper deg litt videre. Siter Member of Midnightclub You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Sjekk fordelerlokket ditt for kondens oxo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Hmmm.. det funka til en viss grad.. ble helt fint igjen med kondensfjerner, men det ble like ille igjen i dag. Bilen vil ikke opp på turtall og hopper bare når jeg prøver å kjøre den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 bare bensinfilteret som mangler å teste.funker ikke det tror jeg at jeg selger bilen :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 isåfall vil jeg ha den hehe :) Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fed Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Hei. Venter på et nytt, tilpasset emne på "firmaforum", men jeg forstår at Marius har mye å gjøre :hello: . Ønsker bare å gjøre oppmerksom på X-1R i denne sammenhengen. Sjekk ut boosterne. NB: dersom du skal bestille - vent eller send meg en e-post først. Det kommer et introduksjonstilbud for Bilforumet.net sine medlemmer når vi får en fornuftig plass for posting av dette. Jeg kommer til å sjekke innom dette forumet for status, men send meg helst en e-post. Mvh Fed Siter X-1R send e-post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Må ikke finne på å selge en B!!!! Heller bytte motor da Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 hmm..har vært bortig samme type prob.på en eldre bmw.har du hatt noe pakningproblemer på den?slik oppførte bmw seg også vi renset kjøleveskesystemet på den og den ble helt fin igjen :) jeg tror det er bensinpumpa di eller enkelt filtret ditt som er veldigt tett :) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona-a Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 bare bensinfilteret som mangler å teste.funker ikke det tror jeg at jeg selger bilen :( se på stift åpningen din du har du har det den skal ver 0.4 presis. og den skal ver 16 grader uten vakum slangen på tom gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Sikker på at innsugsluften blir skikkelig oppvarmet? Sjekk spjeld på luftfilterboks og forvarmerslange. Dett er et typisk 0-føre problem som ikke merkes ved kaldere eller varmere. Venturien (innsnevringa) i forgasseren rett og slett tetter seg med is... Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg