Gå til innhold

Trimme min RX-7Fd Efini ?

Ranger emnet


Wankel-Power

Anbefalte innlegg

Hei :hello:

Har en høyrestyrt rx-7 importert fra japan som jeg vurderer og trimme.bilen er godt 49000 km

Fant et stage-2 kit her:

 

http://www.rx7store.net/product_p/stage%202%20power%20upgrade.htm

 

Hørt forskjellige meninger når det gjelder de orginale apexene. noen mener jeg ikke trenger bytte de fordi bilen er godt så lite og vil dermed tåle litt ekstra trykk

 

Men når det gjelder montering av dette kittet vil jeg gjerne ha hjelp til mappingen til det nye apexi datasprut. Er det noen her i vest-agder eller austagder som kan hjelpe med dette( bilen står i kr.sand)? Er ganske fersk når det gjelder skruing på wakel motorer og hørt det er veldig ømfintlige motorer, spesielt når det gjelder blanding av bensin og luft ved trimming...så hadde vært greit med noe hjelp til denne trimmingen.. Er det noen der ute?

 

Her er noen bilder av Rx-7`en kiddie

http://norskwankelregister.com/phpBB2/viewtopic.php?t=277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hello:

Har en høyrestyrt rx-7 importert fra japan som jeg vurderer og trimme.bilen er godt 49000 km

Fant et stage-2 kit her:

 

http://www.rx7store.net/product_p/stage%202%20power%20upgrade.htm

 

Hørt forskjellige meninger når det gjelder de orginale apexene. noen mener jeg ikke trenger bytte de fordi bilen er godt så lite og vil dermed tåle litt ekstra trykk

 

Men når det gjelder montering av dette kittet vil jeg gjerne ha hjelp til mappingen til det nye apexi datasprut. Er det noen her i vest-agder eller austagder som kan hjelpe med dette( bilen står i kr.sand)? Er ganske fersk når det gjelder skruing på wakel motorer og hørt det er veldig ømfintlige motorer, spesielt når det gjelder blanding av bensin og luft ved trimming...så hadde vært greit med noe hjelp til denne trimmingen.. Er det noen der ute?

 

Her er noen bilder av Rx-7`en kiddie

http://norskwankelregister.com/phpBB2/viewtopic.php?t=277

 

 

 

Send en mail til Rx7store og be de justere pfc'n for deg. Mange som gjør det uten tillegg i prisen. Jeg er ganske sikker på at de gjør det også :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

downpipen passer rett på, er jo laget for twins vettu:) ladetrykket stiger og blir ustabilt med en gang du tar bort katalysatoren(midpipe) sa vil du få en del boostspikes, og dette klarer ikke originalhjernen å kompansere for,ergo boooom,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

men du skal ha powerFC så bare be de tune for en del høyere turbotrykk enn det du kommer til å bruke(feks tune opp til 1,1bar) du bestemmer selv hvor mye eller lite trykk du vil bruke, en annen ting du kan gjøre for å unngå boosspikes og boost creep er å få porta wastegaten din, dette er den beste løsningen, da får du et bommsolid turbotrykk,

 

jeg tok en liten jallafix på min, siden jeg har jdmbil så beholdt jeg den originale downpipen, det gjør at jeg ikke fikk så mye boostspikes, men for sikkerhets skyld så mappa jeg alt over 0,95bar til grisefett så når trykket hopper opp litt for mye på høyt turtall så safer jeg med mye bensin(retarderte også tenningen litt) noe som også gir satans til store og fete flammer;) hehe

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på om det settet vil passe "bolt on", det er litt trangere på RHD, enn på LHD modellene, siden rattakselen går ned på samme side som turboene står på. Røret er jo originalt klemt flatt der hvor det går forbi tannstangen.

Så det kan bli litt custom-work der...

 

Tekst klippet fra rx7store.net:

**Special** Every Power FC purchase now includes free mapping. When checking out please put your modifications in the "Notes" section. We will preprogram your Power FC before its shipped.

 

Så hvis du skal kjøpe Apexi powerFC fra dem, er bare å fortelle dem hva slags mod's du har, så blir den forhåndsprogrammert for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Takker... Men holder apexene når turbotrykket øker?

Bilen har 49000km og lader nå på 0.9 bar men bilen er ellers orginal, det eneste er at den er chippet i japan ( orginalhjerne)

 

(Er 280 hk i den nå)

 

Tror det går veldig bra jeg. Så lenge du ikke drar med deg noe tenningsbank på veien så holder de nok.

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår