Gå til innhold

Honda motor

Ranger emnet

Spas

Anbefalte innlegg

D15 motor i den bilen. Kan gå 500.000 og mer hvis du vil, men småting kan skje, drivledd osv. Er viktig å bytte alle væsker i bilen, tennplugger, luftfilter, registerreim etc og holde den fri fra rust, regelmessig.

Karosseri vil nok ta knekken før motoren hvis du ikke er obs på rust. Bør ta tektyl...

D15 motorer er det sinnsykt mye av hos huggere, så billige deler er det nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D15-motorene går til de blir ødelagte av eieren (med andre ord; ikke lengre vedlikeholdt).

Andre: A20A4-motoren som står i Accorden din blir også å holde lenge, bare de blir vedlikeholdt; olje- og filterskift, registerreim, vannpumpe ved kanskje 60-80.000 kilometer og oljepumpe ved cirka 100.000 kilometer. PS! Husk det jeg sa til deg om registerreima - jeg vet ikke når den har vært byttet, så skal du være helt sikker bytter du den og strammehjulet samtidig, så unngår du overraskelser. "Preventative maintenance" kalles dette.

EDIT: Sjekk ut http://www.3geez.com for en haug med informasjon om 3. generasjons Accorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
noen som vet hvor langt en accord ex1 motor kan gå? den har gått 259000 km nå..

har selv en accord EX-87 har sett at mange av de som står hos huggern har blitt kastet på mellom 250-300 000, men ingen av de som har vært der inne har blitt kasstet pga motor, hovedsaklig rust. Var selv innom honda-verkstedet, der sa de at karosseriet var rustet sunn lenge før motor/driverk sluttet og gå... Min accord har snart runder 260 000 og går enda som en klokke, driver for øyeblikket og pusser rust på min.

og om du er ute etter en accord fra mellom 85-89 er det iværtfall på sedan-versjonen at du skjeldent finner en som ikke er rustet i bagasjeromsåpninga under pakningen.!!:) (tips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider