Gå til innhold

montering av turbo kit

Ranger emnet


remiandre

Anbefalte innlegg

jeg tenkte å bestille dette kittet.

så lurte jeg på et par ting:

 

er dette alt jeg trenger (i så fall hva annet)

 

hva slags andre forsterkninger/justeringer/tilleggs utstyr trenger jeg å gjøre generelt med styring/motor osv, og ca hva vil dette komme på, på et verksted

 

er det noen her inne som kan montere dette (seriøst) som vil tjene noen kr.

 

noen som har noen ideer om hva dette hadde kostet å fått montert på et verksted (kun kittet på bilde)

 

setter stooor pris på svar : )

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/XS-Full-Race-Turbo-Kit-HONDA-CIVIC-D-Series-D16-CRX_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQitemZ8032277411QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips til; mapper du ikke motoren med Crome eller Uberdata (billigst) garanterer jeg deg at motoren din er søppel maks en uke etter monteringa av turbokitet; enten med 0 kompresjon på alle sylindre, eller hvis du har normal flaks; hull i blokka grunnet knekt råde. Speed-density-basert motorstyring er ikke noe man kødder med. En ting til; Honda lager minimum 10 forskjellige 1.6-liters motorer med 16 ventiler - spesifiser hvilken du har. Og OBX, SS Autochrome, XS Power og Masterpower er alle sammen drittfirmaer som produserer varer verdt mindre enn dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBX, SS Autochrome, XS Power og Masterpower er alle sammen drittfirmaer som produserer varer verdt mindre enn dritt.

 

Jeg har lest litt av hvert om SSAC og XS Power, men er alle varene deres bare søppel? Hvordan er f.eks. intercoolerne med tanke på flow, kjøling og kvalitet?

 

(Beklager offtopic, men ettersom det har med produsenten av kitet å gjøre håper jeg det er greit).

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt av hvert om SSAC og XS Power, men er alle varene deres bare søppel? Hvordan er f.eks. intercoolerne med tanke på flow, kjøling og kvalitet?

 

(Beklager offtopic, men ettersom det har med produsenten av kitet å gjøre håper jeg det er greit).

 

De viser ikke bilder av innmaten i intercoolerene, og det er det vel en grunn til tipper jeg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal dere være litt forsiktige med hva dere snakke om her. har et slikt kit i garasjen jeg og den kjøleren som følger med der en mer en bra nok for disse motorene med et enkelt turbo kit, de ser faktisk veldig bra ut.

 

turboene er vel ikke helt bra. det skal j ikke nekte for men ellers ser det greit ut. skal nok få det til å virke

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det slenges mye dritt bare pga slike enkelt tilfeller, noe som kan skje de dyreste og råeste produktene man får tak i. Når rykter spres om når f.eks denne turboen har delt seg, så slenges det med leppa om at det er ett drittfirma som har levert denne gjenstanden og at alt dem leverer er no dritt, men i bunn og grunn så stammer all den drittslenginga fra kun 1 STK tilfelle.

Så lenge ikke slike tilfeller dokumenters gjentatte ganger så synes jeg ikke det er noen grunn til å sette en negativ finger på alt nevnte firmaer leverer.

For alt vi vet så kan jo saken ang. delt turbo være ett desperat forsøk av personen som kjøpte turboen for å få pengene tilbake e.l.

 

Ang turbokit til honda civic/crx så har jeg hørt at man kan kjøre med 0.5-0.6 bars trykk på orginal innmat uten problemer. For mere trykk vet jeg ikke hva som må gjøres, men stempler, råder o.l må sikkert bli forsterket!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen sinne hørt om en Garret, Borg Warner, Schwitzer eller Holsetturbo som bare plutselig deler seg i to? Eller hva med en turbo av nevnte merke som fabrikkny pøser ut oljen man putter inn i dem? Turboaksler som er skjeve? Kompressorhjul som faller av? Tilfeller av alle disse har vært dokumentert på Honda-Tech tidligere. La meg bare si det sånn, at disse Kina-firmaene har "et stykke" igjen før de får lov å være avbildet i samme biblioteket som ovennevnte turboprodusenter. De har da tross alt holdt på med turboladere helt siden Kina var fyllt med huleboere.

 

Jeg har kanskje snakket for tidlig angående intercoolerne - noen av disse kan være greie nok (selv om de neppe er noe bar & plate-design, slik som mange av HKS, Trust/Greddy, ARC, Yashio, Blitz og resten av de Japanske produsentene sine). En intercooler er tross alt svin-enkel å lage, og det er antakeligvis derfor disse inkompetente Kineserne får dette til. En turbo, f. eks., er omentrent en million ganger mere komplisert å få til.

 

Men turbomanifoldene av rør-type fra denne gjengen er virkelig det værste søppel du får tak i - selv etter utallige revisjoner og redesigninger ødelegger disse seg selv ennå; uansett hvor stor turbo man putter på dem og uansett hvor avstivet og opphengt turboen er. Sånn sett er det jo merkelig at de holder på f. eks. S13 og S14, men ikke en Honda. Nå leverer jo takk og lov firmaer som PeakBoost, Neukin og CR-Fab (?) turbomanifoilder av solid rustfritt stål til en latterlig lav kostnad. Sjekk ut "Sponsor Marketplace" på Honda-Tech; der finner man ofte tilbud og forskjellige group-buys.

 

Liten kommentar til:

Det er altså IKKE ladetrykket som ødelegger en motor. Jeg er sikker på at om jeg hadde gått inn for det kunne jeg kjørt én original B16A på 1.6 kilo ladetrykk fra en T25 og fått denne til å holde mye lengre enn en annen B16A på 0.6 kilo ladetrykk fra en T67 (hvis antakeligvis ville produsert like høy makseffekt som motoren med T25). Ting som mottrykk, og mapping har mye mere å si for holdbarheten enn selve ladetrykket. Det får være en annen sak at MAP-sensoren på de fleste Hondaene ikke leser høyere enn omentrentlig ~0.8 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det slenges mye dritt bare pga slike enkelt tilfeller, noe som kan skje de dyreste og råeste produktene man får tak i. Når rykter spres om når f.eks denne turboen har delt seg, så slenges det med leppa om at det er ett drittfirma som har levert denne gjenstanden og at alt dem leverer er no dritt, men i bunn og grunn så stammer all den drittslenginga fra kun 1 STK tilfelle.

Så lenge ikke slike tilfeller dokumenters gjentatte ganger så synes jeg ikke det er noen grunn til å sette en negativ finger på alt nevnte firmaer leverer.

For alt vi vet så kan jo saken ang. delt turbo være ett desperat forsøk av personen som kjøpte turboen for å få pengene tilbake e.l.

 

Ang turbokit til honda civic/crx så har jeg hørt at man kan kjøre med 0.5-0.6 bars trykk på orginal innmat uten problemer. For mere trykk vet jeg ikke hva som må gjøres, men stempler, råder o.l må sikkert bli forsterket!

 

 

Er ikke bare noen enkelte tilfeller det er snakk om. Anngående turboen så er denne limt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår