Gå til innhold

ADHD Må søke om Førerkortet

Ranger emnet

StianToyota

Anbefalte innlegg

sorry at eg itje forklarte litt nærmere som skjedde...grunnen til han kjøyrte på meg var at han skulle sladde,så var vist eg i veien for sladden hans!han såg seg verken for eller gav noe signal...blir noe uansvarlig kjøyring da! ;)

Åja, nei det er uforsvalig kjøring ja!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med sykdommen ADD?Det er det samme som ADHD men uten hyperaktiviteten,en kompis av meg har dette og er rett at han ikke klarer å få lappen pga. sykdommen.Det merkes ikke godt,men sykdommen er der.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at mbd folket blir jekket ned litt.. unnskyld utrykket, men må passe på så folk ikke blir litt for hyper bak rattet:D

vet om 2 karer med mbd, å di er "ikke tilregnelig" bak rattet kan man si!

selvfølgeli mange uten mbd/adhd som aldri skulle hatt førarkort heller..

heldigvis lider jeg ikke av denne sykdomen, men jeg kan bli jævlig irritert i traffiken, fks når 2 sykklister sykler lusefart i bredda å nekter å slippe forbi biler.. og ikke for å snakke om di hærsens rulleski folke som bruker like stor plass av vegen som en bil når di skøyter å vifter i alle rettninger med stavene :mad: Tenk hva som kan skje den dagen en mbd mann med dårlig tid og sånn passe kort lunte kommer bak nevnte øvrige? Ubetenksome beslutninger kan bli tatt, som et produkt av deres velkjente raseri utbrudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv var også rimelig fortvilet, og forbannet.. Da jeg fikk vite at jeg ikke fikk beholde drosjelappen sånn uten videre, og at lappen bare blir utdelt for 10 år av gangen.. pga diagnosen diabetes type 1.. Som jeg fikk i "voksen" alder..

Men jeg innså jo etterhvert at det var rett at det skulle være slik..

Får heller ikke kjøre buss, tog eller fly.. altså persontransport hvor mann har ansvar for mange passasjerer..

Men lastebil.. det er greit.. hmm hva er mest farlig? å kjøre en lastebil inn i en buss? eller å kjøre en buss inn i en lastebil? :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et vanskelig emne, men det har noe for seg at de tar individuell vurdering.

Selv om dette kanskje kan gi et "stempel", men så har jo store deler av de innsatte i fengsel ADHD.

ps. ikke tro jeg har noe "imot" folk med ADHD, da en kompis av meg har det.

Han har roet seg en god del de siste 4 årene og han er for det meste rolig nå.

ps. han måtte ikek søke om å ta lappen og han har bare teori og oppkjøring igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider