Arcatus Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Jeg kjører en Power Acoustik Gothic OV2-1600 som driver to Pioneer DVC 12'' i 8 Ohm Jeg har 0 AVG kabel, men standard batteri og dynamo. Spørsmålet er egentlig: er det noe vits med en kondensator? Kan noen har fjerne all tvil? Er en kondis kun "bling" eller har det en dokumentert effekt på gjennomsnitts anlegg? -se vekk fra at jeg kun har orginalt batteri og dynamo, dette er noe som jeg regner med å gjøre noe med... Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Hei Søk på kondensator på forumet, det har vært diskutert en del i det siste. Der vil du få mye info. GalantV6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Kort sagt så mener flesteparten her på forumet at du heller bør bruke pengene på bedre batteri og dynamo istedet. F.eks istedet for å bruke 3000 på batteri, dynamo og kondensator bruker du 3000 på batteri og dynamo. Ser nesten ingen som spiller finlyd eller db-drag som har kondensatorer. Ihvertfall ikke under 20 farad da som koster mye! Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 en (stor) kondensator kan hjelpe litt den.. Men om du bruker pengene som den kondensatoren koster på batteri/dynamo/bedre kabler så får du mer utbytte for pengene.. En oppgradering av dynamo trenger slett ikke å koste mye! og har du stor nok dynamo vil du aldri få for lite strøm med motor i gang.. (med kabler i orden) En 200A dynamo til min Volvo S40 koster ca 3000 kr.. (fra USA) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Er som de andre sier her, mye viktigere med godt batteri og dynamo. Hadde før i bilen min anlegg og 1f kondensator, da dimmet lysene som fan, skiftet så batteriet til odyssey pc1700 og har aldri hatt problemer med det;) Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Gelébatteriet er overlegent kondensatoren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Gelébatteriet er overlegent kondensatoren :) Støtter det utsagnet :) Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Men hvis man allerede har en kondis, er det noen vits å montere den. Eller er det like greit å selge den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcatus Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Gelébatteriet er overlegent kondensatoren :) Dette har jeg fått med meg, og den er grei, det er heller ikke det er som er saken. Så dere mener da at en kondensator bare _er_ tull? Hvorfor lages kondensatorer da? Fancy Bling ting? Er det noen her som har satt en kondensator i bilen og tenkt :"yess, no ble det bedre!"? Noen som har noe matematisk de vil dele med oss? Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 rockford har vo bevist at det er fordeler med kondiser i enkelte tilfeller. Det gir gjevnere strømtilførsel og mer headroom i strømmen. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Jeg kan si en ting, og det er da jeg hadde min Kicker kx 800.2 og fikk koblet på en 1F kondis spilte det mer kontrollert. Jeg kan si med 95% sikkerhet at det ikke bare var en placeboeffekt :) Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcatus Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 rockford har vo bevist at det er fordeler med kondiser i enkelte tilfeller. Det gir gjevnere strømtilførsel og mer headroom i strømmen. Link? Hvordan testet de det? - Har lyst til at med denne tråden å få noe svart på hvitt.. bevist noe. Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcatus Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Jeg kan si en ting, og det er da jeg hadde min Kicker kx 800.2 og fikk koblet på en 1F kondis spilte det mer kontrollert. Jeg kan si med 95% sikkerhet at det ikke bare var en placeboeffekt :) Nå er jeg fryktlig vanskelig... men de 5% er desverre nok for meg. Kunne tenke meg måledata, noe helt konkret. Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team tulling Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Send en pm eller ring til anders fleisher. Både han å fido å jan roger har jo kondensatorer i bilen å trur ikke det er bare for utsendet sin skyld. Å det jo gutter som konkurer i høye klasser! Siter komplett soundstream stereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Det er klart :) Jeg bare delte en erfaring. I den forrige diskusjonen gikk det mest i om kondensatoren kunne levere nok strøm mellom basslagene, men.. Man kan vel ikke si noe på at kondensatoren glatter spenningen og vil fjerne noe uønsket støy fra motor/dynamo? Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg