saab9000 Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 åssen er det å begynne med go kart? er det mye skruing feks på en 125ccm? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRG-Ken Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Gokart er hvertfall extremt morro:D d vet jeg, har kjørt i omtrent 10 år hehe. Nå kjører jeg i klassen Icc 125. 6 gir. det er en av de råeste klassene så der er d jo litt mer skruing enn f eks. Yamaha 100.. icc 125 har jo bremser på alle 4 hjul, gir, motor som må overhales litt oftere. så der er det en del mer å passe på. men er du ny ville jeg vel starta i Yamaha 100, der er det tut å kjør stort sett hele tiden:D åsså er d mye folk som kjører så det blir litt konkuranse;) aneglsmili Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Har og kjørt Yamaha, Veldig greit å begynne med, og lite skruing. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Gokart er hvertfall extremt morro:D d vet jeg, har kjørt i omtrent 10 år hehe.Nå kjører jeg i klassen Icc 125. 6 gir. det er en av de råeste klassene så der er d jo litt mer skruing enn f eks. Yamaha 100.. icc 125 har jo bremser på alle 4 hjul, gir, motor som må overhales litt oftere. så der er det en del mer å passe på. men er du ny ville jeg vel starta i Yamaha 100, der er det tut å kjør stort sett hele tiden:D åsså er d mye folk som kjører så det blir litt konkuranse;) aneglsmili okey,men hvor fort går 100ccm da? i forhold til 125ccm? å åssen er det med giring på 100 kubikken? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRG-Ken Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 100ccm har en toppfart på rundt 100-120 tror jeg, kommer helt nn på åssen man drever den, er motordrev å akseldrev som bestemmer hvor fort og hvor strek den er. å da ingen gir. 125ccm har en toppfart på 180-200km/t. så må man jo gire selv så jeg syns det er mye morsommere å kjøre, åsså har den en Syyk aks! 0-100 på under 3 sek sies det:D Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 100ccm har en toppfart på rundt 100-120 tror jeg, kommer helt nn på åssen man drever den, er motordrev å akseldrev som bestemmer hvor fort og hvor strek den er. å da ingen gir. 125ccm har en toppfart på 180-200km/t. så må man jo gire selv så jeg syns det er mye morsommere å kjøre, åsså har den en Syyk aks! 0-100 på under 3 sek sies det:D okey! syns ikke de go kartene var så gærne i pris heller! bør jo ikke betale mer en 10000-15000 for en brukt enn! så du kan anbefale en 100ccm til en nybegynner som meg,hehe? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Dette har jeg tenkt på og! Hvordan kommer jeg igang, hvor kjører jeg osv? er det noe medlemskap noe sted? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRG-Ken Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 100ccm er genial klasse kan absolutt anbefales! og for 10.000-15.000 får du en bra kart å starte med:) for deg i Skien kan nok NMK Grenland hjelpe deg i gang- http://www.nmk.no/grenland/menynsc.htm eller NAF gokart vestfold- http://www.nafgokartvestfold.no/index.php og deg i Ski vet jeg KNA Varna kan hjelpe deg, er selv i den klubben;) http://www.varna.no/ kan også se på http://www.norsk-karting.com der er det linker til de fleste gokart sider i norge. Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Tenkte at du var kanskje i noe i nærheten meg skjønner du :hello: Skal virkelig sjekke opp sidene du gav.. Hvordan er det og få tak i en go-cart, jeg har sett mye på finn.no men er mye tragiskt der, og dyrt for og være så slitent :/ Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRG-Ken Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 hehe, er ikke så langt unna :hello: på http://www.norsk-karting.com er det en kjøp og salg side, sjekk den;) varna.no har også kjøp og salg side, http://varna.no/kjopsalg.htm så det var en yamaha 100ccm der nå;) løp å kjøp morph Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 :D Den go-carten koster 7000kr uten motor, hvor mye koster det med motor i? Er det mulig og kjøpe byggesett? Skal jeg holde meg unna sider som finn.no hvis jeg skal gjøre et godt kjøp? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRG-Ken Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 ville heller satsa på den over, "Gillard 2003 mod som skal selges for kr. 11.000" gillard er et bedre chassi og det er mye mer folk som kan hjelpe deg me tips til oppsett på gillard. hvis du skal ha det i "byggesett" er det ny kart du må kjøpe og montere delene, allt er ferdig sveisa. Kartene på finn er sikkert ok, men tipper mange av de er rimlig slitne.. Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 hei,lurte på hva som er vanlig feil på yamaha 100kubikk? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRG-Ken Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 så lenge man holder karten ved like, vasker å ser over den etter hver trening er det ingen vanlige feil, slitedeler må byttes og motoren overhales ca 2 ganger i året. ellers er det bare å kjøre, hender jo det er no smågreier som tilslutt ikke orker mer, men det er aldri noe problem å bytte. Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 så lenge man holder karten ved like, vasker å ser over den etter hver trening er det ingen vanlige feil, slitedeler må byttes og motoren overhales ca 2 ganger i året. ellers er det bare å kjøre, hender jo det er no smågreier som tilslutt ikke orker mer, men det er aldri noe problem å bytte. hva mener du med overhales? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg