CRG-Ken Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Da mener jeg bytte av veivlager, simringer, stempel, stempelringer og noen ganger bytter men også råden. kommer ann på hvor mye den er kjørt og slitt. så lenge man har litt peiling og er nøye er det ikke store problemet å gjøre dette selv. Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s2Anders Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Må si meg enig i det CRG-Ken sier.. Har drivi med karting selv i 7 år nå og kjørt det meste.. Yamaha er absolutt den enkleste karten og skru på også er det ikke så mye med utgifter.. En helt perfekt nybegynner klasse kan man si.. :) Det blir en del dyrere med 125 ICC når man da skal ha en del dekk osv.. Eller hva sier du CRG-Ken ? hehe.. Også en overhaling kosten vel mellom en 2000-3000 kr og da har du en som gjør dette for deg hvis du ikke vil gjøre det selv? Ville nok ikke kjøpt meg ei ramme til under en 10k der flesteparten av de er utslitte.. :) Siter ..Audi - The lord of the rings.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Så noe av det man kan spare penger på er og kjøpe en nokså slitt kart uten motor, og sette inn en ny en i den selv... eller hvordan er den vrien? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s2Anders Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Ville kjøpt 1 år gammelt chassi som er brukt og en motor utenom.. Det er i alle fall det jeg hadde gjort.. Fra http://www.norsk-karting.com : selger min 2003 mod yamaha.. den har bare gått 2004 sesongen og er i like fin stand enda. selger den uten motor. men det kan fikses. pris kan diskuteres... henv Glenn Fossen 48096823 eller Glenn_fossen@hotmail.com Der har du ett bra chassi.. kamerat av meg som selger det.. vet ikke pris eller no, men vet at du får ett bra chassi og at han kan skaffe motor osv.. :) Siter ..Audi - The lord of the rings.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnugeN Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Jeg har to chassis til salgs som går billig...! passer til Yamaha 100, ICA og Rotax Ett 2003mod Alpha Must chassis, gått en sesong, Ett 2004mod Top Kart Evo chassis, gått halv sesong, vunnet ett løp med dette chassis. De er i god stand og ser helt greie ut, selges for ca 6ooo,- per stk Kan eventuelt følge med brukt Yamaha 100 motor, pris kan da diskuteres Ring 41691173 står i Våler i Solør, Hedmark Siter NT Motorklubb - Tørråssjøen Isbanekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 hvor gammel må man være for å kjøre 100cm å 125ccm?? skal kanskje kjøpe til sommeren skjønneru! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnugeN Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Yamaha 100 - 14 år ICA jr (100) - 13 år ICA (100) - 15 år ICC (125) - 16 år Production / Rotax (125) - 15 år Siter NT Motorklubb - Tørråssjøen Isbanekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Yamaha 100 - 14 årICA jr (100) - 13 år ICA (100) - 15 år ICC (125) - 16 år Production / Rotax (125) - 15 år okey,jeg er 14 år så jeg kan bare kjøre 100ccm! Men vet du om noen go kart filmer på internett? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 okey,jeg er 14 år så jeg kan bare kjøre 100ccm! Men vet du om noen go kart filmer på internett? Husk at du må ha vognlisens, førerlisens og noen velvillige foresatte til å hjelpe deg... I tillegg må foresatt ha egen lisens inntil du er en viss alder, husker ikke eksakt hvor gammel, eller om du er gammel nok til å klare deg uten.... Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRG-Ken Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 gokart filmer.. ja, er ikke så mye av de desverre, men har en her om hvordan det ikke skal kjøres:P http://rds.yahoo.com/S=96781308/K=gokart/v=2/OID=6ab5b3a830dd5ede/SID=e/l=VDP/;_ylt=A9iby0WMliRE.rgA4DX8w8QF;_ylu=X3oDMTA4NDgyNWN0BHNlYwNwcm9m/SIG=128ii59rg/EXP=1143334924/*-http%3A//media.planetvids.com/pvids/gokart_crashes.wmv Siter -Ford Sierra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 KEN? CRG?? hva er det forno da.. Du vet jo godt selv hva som gjelder: birel :fingers: Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martini Racing Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Du trenger ikke å ha en foresatt med lisens hvis du er 14 . Er foresten Ms kart som gjelder..... Til deg som lurer på klasse og klubb :bør ikke være no serlig problem med en ramme som er brukt ihvertfall ikke i begynnelsen, viktigere å lære seg kjøreteknikk / oppsett dekktryk osv tror også jeg ville begynt med yamaha ,en ulempe er at du må dytte igang selv(tar litt tid å lære) mens feks rotax er det selvstart . Å si at å kjøre kart er billig eller dyrt er ikke så lett , kommer helt an på hvilket nivå du legger deg på, finnes ikke noe som er så billig som kart hvis du bare kjører for å ha det morro(men det varer som regel ikke så lenge he he) hAR selv kjørt ICC de 5 siste sesongene (begynte med en Yamaha) det dyreste i den klassen er i min mening dekk og hvis du er unøyaktig med dysing av forgasser. se rudskogen.com for klubb ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 takker for god informasjon :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camaro2.GEN Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 heisann... har en toliters 4er liggendes med ca 115 hk meg og noen kompisser tenkte vi sku bygge oss en liten og lav lekebil med et mål! syk fart og akselerasjon..den skal ikke brukes på vei kun privat eigendom..noen som har noen ideer om hvordan vi skal få sveisa sammen et understell? mvh kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnugeN Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 får ihvertfall ikke plass på et go-cart chassis... kan sikkert ta utgangspunkt i et go-cart chassis for så å skøte på litt, men tenk da på vektfordeling... plasserer du motoren bak settet f.eks så vil den bli baktung, og du får dårlig styring... dette kan selvsagt kompanseres med ekstra vekt forran, men da vil den igjen akse dårligere... det beste må vel være å få tak i en liten bil, f.eks boble, og rive ned hele karrosseriet... Hørtes morro ut, men sikkert en del arbeid, lykke til... hehe Siter NT Motorklubb - Tørråssjøen Isbanekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg