Gå til innhold

go kart?

Ranger emnet

saab9000

Anbefalte innlegg

Om jeg hadde vært 15-16 år og oppover ville jeg kjøpt meg en rotax max 125cc. Kjører selv det, og det er ikke noe skruing på motorene, siden motorene er plombert og kun et fåtall i Norge har rettighetene til å åpne den. Eneste man får gjort er å sjekke forgasseren.

Rotax er en utrolig morsom motor, er ca 28 hk. under veldig bra forhold kan man klare ca 150-160 kmt på noen få baner. Har en til salgs med en helt ny ramme, kun kjørte ei trening, og et løp med en motor som er 1 år gammel. Den er ferdig overhalt, overhales etter 50 timer er rådet fra fabrikken. Ramma heter Birel R30 og er ei veldig god ramme, 1 og 2 plassen i rotax cupen i fjor kjørte R30 ramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

åssen er det å begynne med go kart? er det mye skruing feks på en 125ccm?

Jeg hadde gått for Rotax Max, utrolig lite skruing på motoren, siden den er plombert. har kjørt rotax i 3 år nå, å har bare skjært motoren en gang, pga for lite bensin.. Har ei ramme til salgs nå, kjørt ei trening og 2 løp:) Send meg en mail om det er av intresse..leveres komplett med overhalt motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...
Hvordan er det å få en go-cart ut på veien? med skilter osv..

Må man ha moped lappen da?

Mer eller mindre umulig, gokart er for bane.

Derimot finnes det noen slags semigokart/mopedbil greier å få for 15-20k, men hvordan førerkort det går på vet jeg ikke. Men ordentlig gokart på veien, sorry mac. No way.

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
  • 1 year later...

Vet ikke hvilken forhandler som er nærmest deg, men du finner en del linker og info på http://www.norsk-karting.com, de har også eget forum.

De fleste som selger gokarter fører deler til det som var/er de mest vanlige Yamaha motorene, nemlig Yamaha KT100S. Har den girkasse er det ikke en slik.

Ellers vet jeg det var mange DINO gokarter for (veldig) lenge siden, har selv eid en slik. Sleng ut et bilde på forumet eller send dem direkte til meg så kan jeg se om jeg kjenner igjen merket på ramma? ulgutten@gmail.com

mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Rotax er en utrolig morsom motor, er ca 28 hk. under veldig bra forhold kan man klare ca 150-160 kmt på noen få baner.

LYKKE TIL!

Det er garantert umulig. KZ2 aka ICC klarer kanskje 140-150 på noen baner, jeg har en utregning på pcen som jeg kan trykke inn hvilken dreving jeg vil, og får ut fart.. Du må dreve så usannsynlig smått bak at du aldri vil få aksa opp i nærheten av 120 på noen som helst norsk bane.. (med mindre du er på stripa på gardermoen)

(BTW hvis noen er interessert i en '06 mod girkart med fabrikkstrimmet motor (bildet mitt) send meg en pm) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider