Gå til innhold

Turbotrykk

Ranger emnet

TurboThorf

Anbefalte innlegg

Jeg har en Nissan P10 Diesel med ettermontert turbo. Og nå har jeg fått montert Intercooleren som jeg fikk med når jeg kjøpte den. Men har også mistet litt turbotrykk ved maks pådrag. Før så gikk den til 0.8 bar, men nå stopper den på 0.6 bar. Er dette normalt fordi kald luft tar mindre plass, var i hvertfall det en fortalte meg i går, slik at jeg kunne bare justere trykket opp igjen.

Så tenkte jeg skulle høre med noen fler, om dette er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Nissan P10 Diesel med ettermontert turbo. Og nå har jeg fått montert Intercooleren som jeg fikk med når jeg kjøpte den. Men har også mistet litt turbotrykk ved maks pådrag. Før så gikk den til 0.8 bar, men nå stopper den på 0.6 bar. Er dette normalt fordi kald luft tar mindre plass, var i hvertfall det en fortalte meg i går, slik at jeg kunne bare justere trykket opp igjen.

Så tenkte jeg skulle høre med noen fler, om dette er tilfelle.

Det kommer pga at i intercoolere er det trykkfall, dyrere IC mindre trykkfall, men wastegaten på turboen din er jo justert innpå 0,8 bar og åpner først ved det trykket.. Dvs turbo'n skal kompansere for trykkfallet ditt, hvis den orker å gi nok da, kan jo romme mye luft en stor kjøler og med høyt rpm ikke klare å "etterfylle" nok.. Kan også være at IC din ikke flower bra, så du får 0,8bar på "feil side" av Ic'n din..

Ville lånt en ordentlig turbotrykksmåler på et verksted fått 100% riktig måling ved innsuget og justert event opp litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider