Gå til innhold

Kia sportage/Freelander erfaringer!

Ranger emnet

M-lady

Anbefalte innlegg

Hei! Er helt ny på forumet, men prøver meg likevel med et litt "enkelt" innlegg!

Jeg vurderer å selge min Think nå, er ferdig med el-bil perioden i mitt liv... :D Nå har jeg planer om å bytte den ut med en bensin/disel bil, og da helst på grønne skilter. Akkurat det er vel lite interessant; men her er hva jeg leter etter:

En ganske høy bil

Ikke en bensinsluker!

Plass til hundebur bak

Bør være rimelig driftsikker

Pris brukt ca 100.000 - 130.000

Så langt har jeg kikket litt på Freelanderen og Kia Sportage. Har lest en del tester, og syns de spriker veldig. Har noen kjenneskap til disse to bilene? Kan den ene anbefales i forhold til den andre? Er det andre biler jeg bør vurdere?

Eller ender jeg opp med en Toyota Yaris Verso.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe sånt da? Chrysler Voyager har fått intrykk av at dette er romslige og driftssikkre biler.

diesel motor gjør at den ikke bruker spesiellt mye bensin heller.. ;)

om du da ikke vil ha en 4wd for å dra på turer i skog og mark da..

I så fall så kan jo en Mitsubishi Pajero gjøre susen.

og en ting til, når jeg først er i gang, freelanderen er kjent for å ha problemer med motoren, og i tillegg er det (ifølge en på jobben) trangt for beina og for kort sittepute på stolene, så en blir fort vond og sliten av å kjøre den (men han er en kar på 190 da..)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du med meg nå??? Er ikke voyagerne blandt de mest problematiske bilene som selges da?? Dessuten blir de nok litt FOR store for min del.

når det gjelder det der, så skal det vel legges til at det er 3 forskjellige plasser motorene kommer fra, alt etter hvilken motor det er, japan, som er 3,0L bensinmotoren tror jeg, den er det litt problemer med, men relativt billig å reparere, en europeisk motor, som det er endel problemer med, og som det er dyrt å reparere, også er det en amerikansk motor, og den er driftsikker og relativt billig å reparere.

parsonlig har jeg iallefall hørt om flere freelandere som har blåst toppen flere ganger, og kjenner en kar med en kia sportage (riktignok en litt eldre en) men han har hatt endel problemer med fordelingskasse og girkasse, noe som er dyre greier å reparere..

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Land Roveren, så får du sikkert masse gode tips hvis du spør på Land Rover forumet. Er et eget Freelander forum også.

Her : Land Rover Forum

mvh

Terje

Takk Terje! Jeg prøvde å søke fram et sånt forum, men fant det ikke. Tror du det er noen i det ganske land som sitter og diskuterer Kia'er også?? Link?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av Kia Sportage er at kvaliteten på interiøret er generelt veldig dårlig. Så en som var gått 85.000 og dørtrekkene var helt nedslitt og setene så heller ikke fine ut. Men såklart, dette gjelder nok ikke alle.

Ellers, så støtter jeg forslaget om Pajero. :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

broderen har ein freelander. han er fornøyd med den bortsett etter 2 veker etter han kjøpte den så blei toppen blås til ein viss plass. men han fekk den på garantien.

ganske sportslig bil spør du meg. fjerne taket bak og du har cab.

naboen har kia sportage. han er fornøyd med den. den ser ganske bra ut og.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider