Gå til innhold

Billig sladdebil?

Ranger emnet


alemad

Anbefalte innlegg

Noen som har en idè om hvor mye et turbobaktrekkerprosjekt kan komme på? noen idè om hva som skal til for å få en ell anna turbovolvomaskin i en sierra? ingen planer om skilter, men har lyst te å slite noen sett me billige drittdekk på rudskogen te sommeren :)

har en original sierracosworthturbo liggende og lurte litt på hvilke maskiner denne passer best på til under 2000. student kan liksom ikke legge 50 000 i sladdebil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte mer volvo, sierra, ell så snekrer mi baktrekk av en gammal mazda 323 ell no. gir beng i rust og utseende. ska liksom bare gå sidelengs og ha så turbolag at det blir VANSKELI å legge den kontrollert sidelengs. en ordentli MANNEBIL:D tenkte litt 4sylindra volvosnurre, me cosworthturbo i ein bil te 1500. 1500 i bil, 1500 i turbo og 1000 i motor:p og 1000 i bakdekk.. hvis e får tilbud om ein framtrekker blir d bare å skjære opp gølvet og lage no køståm som d heter her nede! noen som har tegninger på turbomanifold te 4sylindra volvo? den originale er så dyr:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt 100% inne i volvomotorer, men er B230 turbo fra før ell må e dreie ned stempler og masse mas? er ikke så veldig interressert i å åpne motoren, egentli. har tilgang på utstyr som gjør at e kan få ting boret og dreiet, men er litt usikker. men 360 me b230 er en god idè. tåler girkassa juling? er det ikke bladfjærer bak på den? då blir d vel senk og noen små felger:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt 100% inne i volvomotorer, men er B230 turbo fra før ell må e dreie ned stempler og masse mas? er ikke så veldig interressert i å åpne motoren, egentli. har tilgang på utstyr som gjør at e kan få ting boret og dreiet, men er litt usikker. men 360 me b230 er en god idè. tåler girkassa juling? er det ikke bladfjærer bak på den? då blir d vel senk og noen små felger:p

 

Om du må senke kompresjonen kommer ann på hvor mye effekt du vil ha. Du trenger ikke åpne alt, kan jo bare ta av toppen og gjøre forbrenningsrommene litt større;) Men dette trenger du ikke om du ikke skal ha mye effekt(kommer litt ann på hvilken motor).

 

Girkassa holder for gutta som kjører med 300 hk på klistra stripe:) Det som ryker først er drivknutene, men det er nesten bare de som kjører på klistra stripe som ryker disse. Bladfjærer bak ja, litt dumt. Men på den annen side er det dedion oppheng, det er uavhengi og gir lav ufjæret vekt:) Mye bedre enn stiv bakaksel som det er på feks 240. Du vil bli overasket over hvor godt de ligger på veien:D

 

Les mer på forumet på 300Power Club

 

Edit: Glemte å nevne at 300 serien ligger relativt lavt i pris, billige deler også:)

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult. nei ska ikke kjøre me noe særlig gamp ell noe dyre mods, ska egentli bare bygge ein gøyal drifting/sladde/kødde-bil te ikkje mange pengene. bare rive ut alt inni og slenge nedi en okei maskin som får bakdekka te å gleppe litt. bakdekka blir vel 155/80- 13 ell no:p så sleipt som mulig! mye hest tror dere det kan bli me B230 me sierra cossia turbo? PS: hvilke dekk ryker mest? nye myke ell gamle, utslitte og harde dekk fra høggern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammal sierra stv gjør susen. evt en volvo 340 eller 240.

Ellers så sladdet jo det meste ganske bra. (har ascona og rekord stv selv, og de begge sladder som faen.)

B21 med to topp pakninger er jo det billigste alternativet. bare å sveise en trykkboks forand strömberg jævelen og så mate på med trykk. Får jo en slik motor for 500kr -> ....

 

340DL girkassa tåler nok litt, men værre med mellomakslingen, da den er alu rør og festet med dårlig gummi. (klarte med orginalt 1,4l motor å rive den i filler...)

 

PS:

Min erfaring med dekk, så lukter det værst med gamle pigg frie vinterdekk... Røyken er heller ikke så ille. Ellers så er jo gamle dekk best. hehe... De sitter ikke så bra.

 

En B23 med turbo, bygget uten noe forståelse på snurrbo vil nok produsere ca 140hk... og når du finner ut av det; ca 160-180hk...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går b21 rett i en 360? hørtes gøy ut:p då blir d tur te høggern å få tak i et tilhengerlass med gamle drittdekk og en b21. så snekre manifold og mate jævelskapen me alt for mye luft:p trenger den ekstra bensin me grunntrykk?

 

alle b2x b2xx motorer med fire sylindre passer rett i, untatt de med b14. Så pass på å kjøp en 340/360 med b200;)

Du må sette på 360 bunnpanne på den nye motoren+ litt annet småtteri...

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammal sierra stv gjør susen. evt en volvo 340 eller 240.

Ellers så sladdet jo det meste ganske bra. (har ascona og rekord stv selv, og de begge sladder som faen.)

B21 med to topp pakninger er jo det billigste alternativet. bare å sveise en trykkboks forand strömberg jævelen og så mate på med trykk. Får jo en slik motor for 500kr -> ....

 

340DL girkassa tåler nok litt, men værre med mellomakslingen, da den er alu rør og festet med dårlig gummi. (klarte med orginalt 1,4l motor å rive den i filler...)

 

PS:

Min erfaring med dekk, så lukter det værst med gamle pigg frie vinterdekk... Røyken er heller ikke så ille. Ellers så er jo gamle dekk best. hehe... De sitter ikke så bra.

 

En B23 med turbo, bygget uten noe forståelse på snurrbo vil nok produsere ca 140hk... og når du finner ut av det; ca 160-180hk...

 

 

mye bedre med 360, fordi den er volvo ! men i 340 er det vell bare renault ? 1,7 motor elns, hvis jeg ikke tar feil ! har ivertfall en 360 selv, og den er geeeenial til og sladde med :d

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bedre med 360, fordi den er volvo ! men i 340 er det vell bare renault ? 1,7 motor elns, hvis jeg ikke tar feil ! har ivertfall en 360 selv, og den er geeeenial til og sladde med :d

 

Du får 340 med volvo motor også. På de siste årsmodellene er karroseriene på 340/360 helt like.

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle b2x b2xx motorer med fire sylindre passer rett i, untatt de med b14. Så pass på å kjøp en 340/360 med b200;)

Du må sette på 360 bunnpanne på den nye motoren+ litt annet småtteri...

mye "småtteri"? vil gjerne ha sånn ca peil på hva e ska gjøre for e skal mest sannsynlig ta selve motorbyttet utendørs hvis e ikkje får lånt et verksted me kran. så ein 360 me b200 er det bare å slenge oppi en b230 me to toppakninger og hjemmelagd trykkboks og turbomanifold? pluss hva? bånnpanne og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår