Gå til innhold

Billig sladdebil?

Ranger emnet


alemad

Anbefalte innlegg

sitter ikke girkassa bak i disse? Blir vel fort rotete giroverføring da? fordelen er vel at uballanse i mellomaksel knapt nok merkes. 360 (B20) er en av de artigste bilene jeg har kjørt vinterstid, og en av de værste sommerstid. Dette eksemplaret hadde kun gått 60000, men hang vanvittig dårlig på veien. Så som sladdebil kan den vel kanskje være grei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter ikke girkassa bak i disse? Blir vel fort rotete giroverføring da? fordelen er vel at uballanse i mellomaksel knapt nok merkes. 360 (B20) er en av de artigste bilene jeg har kjørt vinterstid, og en av de værste sommerstid. Dette eksemplaret hadde kun gått 60000, men hang vanvittig dårlig på veien. Så som sladdebil kan den vel kanskje være grei..

 

Det funker helt fint. At den ligger dårlig på veien stemmer ikke. Dedion oppheng bak sørger for at den sitter veldig bra:) Men tenk på at det er en bil fra 70/80 tallet.

 

Den finns forøvrig ikke med B20 som du påstår å ha hatt;) Var vel b200?

 

Edit: Alemad, ta deg en tur inn på 300power clubs forum , her er det flere som har gjort dette før deg og kan svare. Men dette småtteriet er ikkeno i forhold til den jobben du har tenkt til å gjøre med å sveise eget grenrør.

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglet en null der gitt ja! Må ha vært pungterte dempere på den jeg kjørte eller noe, for den krenget som ingenting annet jeg har kjørt. Likte siden i siggen din, artig at noen gidder holde på med noe annerledes!

 

Takker:) Dte er det ikke mange som mener. Vanlighvis er det kommentaren møkkabil uten videre utdypning..hehe knock

 

Colt er vel ikke helt vanlig det heller;)

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240'n jeg hadde for, hadde en B200K, samme som sitter i 360'n, er en go motor egentlig, bare bytte fordasseren med en ekte forgasser :p

 

bude vel gaa an aa putte paa en snurre paa B200K'en ogsaa? (vet ikke om det er lurt eller ikke)

 

er ville 101 hester i dem originalt :p

 

(sitter paa engelsk tastatur, sorry )

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240'n jeg hadde for, hadde en B200K, samme som sitter i 360'n, er en go motor egentlig, bare bytte fordasseren med en ekte forgasser :p

 

bude vel gaa an aa putte paa en snurre paa B200K'en ogsaa? (vet ikke om det er lurt eller ikke)

 

er ville 101 hester i dem originalt :p

 

(sitter paa engelsk tastatur, sorry )

 

Funker det. Husker ikke helt kompresjonen på dem nå..... Men en b230 er likevel så billig. Og hvis man likevel vil ha feks turbo, innsprøytning osv kan det nok være like billig å kjøpe en komplett motor;) +litt mer sylindervolum da:)

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer B230ET m/original turbomanifoil? M47 kassa holder? Har en kompis med kjelleren full av volvostæsj, så hadde jo sluppet å lete opp trimdeler.. Får plass å ha prosjektbil til sommeren og vurderer sterkt en 3er etter å ha surfa litt på det forumet. Med 175/50/13 på doruller bør det vel være mulig å ligge breit stort sett over alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer B230ET m/original turbomanifoil? M47 kassa holder? Har en kompis med kjelleren full av volvostæsj, så hadde jo sluppet å lete opp trimdeler.. Får plass å ha prosjektbil til sommeren og vurderer sterkt en 3er etter å ha surfa litt på det forumet. Med 175/50/13 på doruller bør det vel være mulig å ligge breit stort sett over alt :D

 

B230et har en turbomanifold som gjør at det blir litt trangt. Du må slipe litt i et motorfeste, men det går;) Bedre er det hvis du får tak i et grenrør fra 940:) Da skal det passe rimelig bra.

 

M47 kassa skal holde rimelig bra, opp til ca 300 hk. Det som er problemet er drivknutene, de ryker fort. Spessielt under harde starter på klistra stripe med ca 250 hk

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sånn en jævla jobb å lage turbomanifold då? tar en vanlig manifold, kapper der det skal over te eksos og sveiser på en flens som passer? på me turboen og olje og luft? så ein slange me luftfilter stikkende ut av det bakerste vinduet på bilen for å få kald luft og eksos raka vegen ut i sieskjermen? e har ingen planer om skilter for å si det sånn.... trykkrør fra norsk stål og biltema:p evt så sager mi ne ein fotoboks og bruker røret dens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sånn en jævla jobb å lage turbomanifold då? tar en vanlig manifold, kapper der det skal over te eksos og sveiser på en flens som passer? på me turboen og olje og luft? så ein slange me luftfilter stikkende ut av det bakerste vinduet på bilen for å få kald luft og eksos raka vegen ut i sieskjermen? e har ingen planer om skilter for å si det sånn.... trykkrør fra norsk stål og biltema:p evt så sager mi ne ein fotoboks og bruker røret dens!

 

Det må bare sveises en del, så hvis du er rå på det er det ikke noe problem;) Men du bør nesten spørre noen som vet, jeg har aldri gjort det før. Men du må ha en del annet også, trykkrør, intercooler, slanger, slangeklemmer, større dyser/ekstra dyser, eventuelt nytt motorstyringsystem, osv.... Det blir en del....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja lavbudsjetts-turbokonverterte den ene bmw'n min nå i høst jeg for ca4000,- totalt inkl. t3 turbo, IC, dyser, BOW, slipesett, kon filter, slanger, rør og klemmer. sveisa grenrør å trykkrør selv, og fikk dreiet ned stemplene 1,5mm og tok med meg en nåleventil fra jobb til å justere ladetrykket med.. lader nå 1bar trygt, og har vel noe mellom 210-230hk på den gamle 1,8 literen. ordentli god sladdevogn... happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gammel 325 E30 i fjor sommer for 5000,-

Sveise sperre og bare kjøre i vei, er vel 175hk orginalt.

Denne er i tillegg chippa til ca 190hk. Går greit det.

Da er ihvertfall girkasse og drivverk beregnet for de kreftene.

Så slipper du å tenke på det. Og forsterke alt mulig.

Vanskelig å få noe grommere til den prisen trur jeg.

Åsså så jævlig værstinggrom lyd du får med i prisen..

76' Opel Ascona B

89' Opel Omega A

94' Opel Omega B

96' Volvo 940LT

http://opelgutta.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår