Gå til innhold

Stian jevnaker: 93` Opel Calibra 2,0 16V Turbo 4x4

Ranger emnet

Opel Omega Turbo

Anbefalte innlegg

Får knote ned noen ord om det nye Opelprosjektet mitt her jeg også da...

Er nemmelig HARDBARKA Opel Fan! :hello:

Mangen her kjenner meg sikkert også fra bla Calibra.no og Opel Motorsport Club...

Har hatt mangen Opler opp gjennom tidene, hadde før denne en 97 Opel Omega MV6 med Automat, dette var håpløst og kjøre med på vinteren, difor solgte jeg denne og kjøpte meg Calibra 4x4!

Kombinasjonen 4x4 og Turbo og 6 trinns manuell kasse er grom!!

Så litt om bilen...

Kjøpte den av en kar fra Møre og Romsdal, bilen var importert i 02 og hadde hatt 2 eiere før meg her i Norge, bilen bærer preg av og vert sånn noenlunde godt vedlikeholdt...

Har nå handla inn allt av servicedeler til den og skal ta en storservice til uka (jobber forresten som bilmekaniker).

Videre så har jeg planer om og snarest mulig få bytta clutch da utløserlageret lager stygge lyder...

Ellers har jeg bestillt med komplett Jamex 60/40 Senkesett, jeg har også handla meg Rieger GTB frontleppe og bakrutesenker...

Ellers skal jeg sette på den noen anonyme sideskjørter...liker IKKE slik F&F style...

Slenger inn noen bilder forrige eier tok, litt kjipt med vinterfelger, men dere ser nå åssen bilen ser ut da...

Kan også nevne at det er det meste av utstyr som vart levert i Calibra i 93, bla el ruter, el soltak, skinn, aircondition osv...

Er også montert 2,5" Rustfritt Eksosannlegg med Scorpion bakpotte, katta er fjærna, Kn filter og TurboSmart Dumpvalve... :lol

Oppdateringer kommer vell når jeg føler for det... kiddie

Bilder:

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

Opel, Fresh Thinking, Better Cars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, skal vertfall senkes 60/40, mont. Rieher GTB frontleppe, bakrutesenker...

Vurderer og ta ut motoren også, skifte noen pakninger, skifte ventilløftere (den tikker litt når det er kaldt..) skifte komplett register, skal også skifte clutch...Og steame motoren og male blokka svart på ny...:)

Ellers har jeg vel planer om og få den i tipp topp stand først og fremst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke din som var på tv her om dagen (tror det var nrk østfold eller no) ifra ett verksted som liksom hadde tatt over ifra de gode gamle bensin stasjonene som nå kun selger pølse og lompe?:)

lykke til;)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N0stra: Calibra Turbo 4x4 er IKKE noen gubbebil!! :lol

Joastarlet: Nei, bor i Sogn og Fjordane jeg...

VDZ: Jepp, vet, er et Opelsyndrom...skal prøve ei anna olje (tenkte og gå for Valvoline 5w30) eller i verste fall skifte ventilløftere...

Ellers takker jeg for hyggelige tilbakemeldinger...:)

Og skal kun bytte ut lyktene fremme, da de er velldi dårlige!!! Calibrasyndrom...skal montere noen linselykter eller angeleyes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider