Gå til innhold

Stian jevnaker: 93` Opel Calibra 2,0 16V Turbo 4x4

Ranger emnet

Opel Omega Turbo

Anbefalte innlegg

Tok ut motoren i går, skal få seg en liten overhaling/shinings...liker ikke når ting er tilgrisa med olja og er litt jalla...Skal også bytte clutch, komplett register, hydrauliske ventilløftere osv...

Noen bilder:

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

Flere oppdateringer når jeg begynner og demontere motoren...

Opel, Fresh Thinking, Better Cars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rått prosjekt da !

Opel er flotte biler (ruster litt da ) hehe.

Bor ikke så altforlangt unna, (Førde) skulle nesten vert en tur å kikka på den!

Lykke til !

Kan ver jeg skal til Førde om ei stund på noe kurs greier, mener jeg har sett en slik Uno som du har der oppe, har du vert på noen av de kursa Bilbransjen har?

Og Opel ruster litt ja, men denne har faktisk greidd seg velldig bra! Hakke funnet noe enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ver jeg skal til Førde om ei stund på noe kurs greier, mener jeg har sett en slik Uno som du har der oppe, har du vert på noen av de kursa Bilbransjen har?

Og Opel ruster litt ja, men denne har faktisk greidd seg velldig bra! Hakke funnet noe enda!

Nei har ikke vert på noen kurs, men uno`n har ikke vert på veien noen måner

nå. Blir mer bygging på den før den kommer på veien !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering...har sett over hva jeg trenger av simringer/tettinger, og har plukka fra hverandre registeret...skal ta av kammene mandag og ta ut løfterne, skal kanskje bytte disse da de tikker en del...

Har også bestillt meg nytt lette svinghjul (det gamle veier 9,5kg, det nye 5,5 kg...) Clutch er også bestillt, og komplett register har jeg liggendes...

015.jpg

016.jpg

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en omega 2.5 CD modelen den er proppet med utstyr.alt du kan få tak i av drit men ikke skinn.

Jeg synes omegan er knall bil.bortsett fra at det er litt ting som går i stykker og han liker og ruste.hehe

ikke noe vondt ment om opel jeg er jo opel frelst.men calibra synes jeg brukt opp.skjønner du hva jeg mener.ikke ta store spoilere og "fast and furious" dritt.blir bare harry ha den clean kast på noe brock b1 felger og selg din motor til meg :)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en omega 2.5 CD modelen den er proppet med utstyr.alt du kan få tak i av drit men ikke skinn.

Jeg synes omegan er knall bil.bortsett fra at det er litt ting som går i stykker og han liker og ruste.hehe

ikke noe vondt ment om opel jeg er jo opel frelst.men calibra synes jeg brukt opp.skjønner du hva jeg mener.ikke ta store spoilere og "fast and furious" dritt.blir bare harry ha den clean kast på noe brock b1 felger og selg din motor til meg :)

Viss du hadde lest hele garasjetråden ville du jo lest at jeg er ikke noe fan av store spoilere osv...

Den Omegan jeg hadde var der allt utstyr - navigasjon, det var skininteriør, el seter med memory, el takluke, selvblendende speil, el solgaridn i bakruta, vifter i bakdørene, cruise controll, tc, klima +++ happyhappy

Men det er og bli GUBBEBIL! :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider