Gå til innhold

montere mini nitrous kit????

Ranger emnet

remiandre

Anbefalte innlegg

ikke vet jeg, men har ikke 6-8000 kr å bruke på et ordentlig kit enda, turbo står først i køen nå. men ja det er bestilt for noen små hundre lapper så mye bortkastet kan det ikke bli, det må jo bli noe effekt ut av det håper jeg, men bilen er chippet fra før + green filter + effekt anlegg, men hva mer kan jeg gjøre "selv" som ikke koster så mye og krever for mye for å få litt flere hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der klarer aldri å gi fra seg nok gass. Kanskje til en 50ccm monkeybike.

Simonsen: Koster meg 450 kroner å fylle min 4 kilos flaske. Og den holder lenge.

Ok :)

Men det er jo ganske stor fare ved å skjære motoren, viss du har motor som ikkje er beregnet for det. Correct me if i'm wrong ;)

Kva slags motor har du remiandre?

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lystgass på den der colt'en? Hvordan går den med det?

Nei har ikke fått testa det på colten enda, kun på en bmw 520i 24v. Fungerte veldig bra der, så regner med det blir moro om clutchen holder. Skal på til våren ei gang, venter på dyser..

Små japsemotorer kan tåle en hel del, sjekk ut denne videoen med en civic dx som plages med myyye gass (jeg vil kun kjøre 25hk dyser):

the civic that could

Tilbake til topic, du får si ifra om disse greiene fungerer, hadde vært artig å hive på firehestern til lillebror :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke allverdens peiling, og er heller ingen god lærer, men kan prøve å forklare litt:

Slik jeg har forstått det er vått overlegent. Med et tørt kit tilfører du ikke ekstra bensin, og får veldig uforutsigbare resultat. Og lystgass brenner ikke i seg selv, det hjelper bare til å effektivisere forbrenningen, altså muliggjør forbrenning av mer bensin. Det er den ekstra bensinen som gir krefter. Lystgassen kjøler også enormt, og kald luft vet vi at vi liker (kald luft tar mindre plass, ergo plass til mer luft. Mer luft = mulighet for mer forbrenning)

http://www.sverrekahrsracing.no/ selger og fyller lystgass i oslo. De etterfyller av en eller annen grunn kun Holleyanlegg, altså de med denne logoen

:naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider