Gå til innhold

Mitsubishi EVO utvikling ??


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

EVO VIII kom vel med 265 hk, mn 285 i mr utgaven?:s tror det! mn EVO IX er har vel aks på 4,6 0/100 elns?:s

 

Akkurat det som er greia..

 

VIII

 

GSR:

Norge: 265 hk

USA: 275 hk

Asia og England: 280 hk

 

MR:

Norge: N/A (MR kom ikke til Norge, de som kom var USA-importer)

USA, Asia og England: Ingen forskjell fra VIII

 

IX

 

GSR:

Norge: 280 hk

USA: 280 hk

Asia og England: 280 hk

 

MR:

Norge: N/A (vår GSR tilsvarer USA MR modell)

USA: 280 hk

England: 280 hk

Asia: N/A (har ikke MR lengre)

 

;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på hva som er den riktige 0-100 på EVO IX... for jeg har hørt: 4,4 / 4,7 / 5,1 / 5,7 / 6,1

 

Det er vel UK modellene som ligger rundt 4.4 - 4.7, mens Euro- og US modellene er 5.1. 5.7 - 6.1 er enten gjort på våt bane, med dårlig lufting, i kaldt vær, i vindstille omgivelser, eller med en dårlig sjåfør.. En god sjåfør kan nok få en stock IX (Euro) ned til 4.5, med mye medvind, tørr bane, rundt 15C i lufta, og optimal lufting.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fronten på evo X er jo stygg. mn rompa er fin:) evo VIII er den styggeste syns jeg, EVO XII er den peneste!

 

Har du speila deg selv i det siste eller?? det er noen som har smaken sin et viss sted, åssen bil liker du a??? fiat punto eller? isteden for å skrive latterlige ting på et forum kan du stikke smaken ditt et viss sted!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen tester som viser at en E7 er raskere enn enn E6RS? Har litt tungt for å svelge dette pga av den store vektforskjellen.

 

Har noen tester gjort av bilblader ett sted. Skal lete litt :)

 

Vekt er en ting. Men du må også legge i kalkulasjonen at 7'ern har noen forbedringer på vektfordeling. Mindre vekt oppe og lavere tyngdepunkt pga drivverk og girkasse er senket iforhold til 6'ern. Bredere sporing og nytt program hjelper og høyere moment på motoren og større område

 

De testene jeg har lest så ble de fleste overrasket over tiden på 7'er rundt bane siden den virket tregere enn tiden viste. På rett strekk var det ikke tvil hvilken som var raskest som gjenspeiler seg i vekt. Men rundt en svingete bane fikk de nye forandringene på 7'ern full effekt.

 

Skal poste de testene når jeg finner igjen de her

 

Mvh

 

Edit:

 

Noe lesestoff mens dere venter :)

 

http://lancerregister.com/showthread.php?s=&threadid=57251

http://lancerregister.com/showthread.php?s=&threadid=31078

http://lancerregister.com/showthread.php?s=&threadid=27814

 

Noe jeg fant i farten

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Evo 6.5 Tommi Makinen Edt er den fineste og dyreste evoen som er lagd. Dere evo 8 idioter som syns evo 7-9 eller x er fin er homo az. AYC kom i TME forresten . TME går 0-100 4.39 sek. sveisa og forsterka 14 plasser. Lagd kun i få antall ex. 500 total. Veldig lite i venstrestyrt.

 

:iconsm

Oida, den løsna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evo 6.5 Tommi Makinen Edt er den fineste og dyreste evoen som er lagd. Dere evo 8 idioter som syns evo 7-9 eller x er fin er homo az. AYC kom i TME forresten . TME går 0-100 4.39 sek. sveisa og forsterka 14 plasser. Lagd kun i få antall ex. 500 total. Veldig lite i venstrestyrt.

 

Før du kommer med slike poengløse innlegg bør du være i nærheten av fakta. Alle RS chassi er ekstra sveiset. Bare på 1 stk RS dør er det 70 ekstra sveisepunkter.. Dyreste? noop.. En siste ting, nicket ditt er 2002EVOTME. E6TME produsert Mars/00 til -> Mars/01.

 

Mvh

 

Edit:

 

Når denne tråden kom opp igjen fra de døde så kan jeg med samme si litt om 0-100 tider. Når folk måler så blir det litt merkelig i forhold til spec. I utgangspunktet så kan man si at alle norsk solgte evo'er kommer over 5 sec og alle andre kommer normalt under. Dette er fordi:

 

265 HK utgavene er ganske nøyaktig rundt dette. Alle 280 HK evo'er som ble mål orginalt hadde faktisk 300+ hk orginalt. Mitsu japan måtte oppgi 280 etter en avtale med andre produsenter, men ønsket at bilene skulle være litt raskere så de la seg på godsiden. Min E7 er registrert som 280 HK i vognkortet men viste i benk at den var litt over 300HK orginalt. Nå er det ikke ett problem i Norge da de tåler 10% avvik opp. Slik at om den dupper over 300HK så er det fortsatt ok. E6 vil være raskere pga vekt en E7 orginalt. E8 vil ha problemer med å nå under 5 pga enda mere vekt og mindre HK i Norge. Importerte E8 vil normalt kanskje komme under.

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår