joerghau Skrevet Mai 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Siden jeg har liggende en OK forsterker, samt at jeg har bygd meg en basskasse som passer perfekt inn i bilen min (reflekskasse på ca. 50l.) tenkte jeg å investere i en 12” sub, samt et nytt frontsett før sommeren. (Har spiller og helt OK bakhøyttalere.) Jeg ønsker ikke å kjøpe noe ”billig dritt”, men ønsker heller ikke legge veldig mye penger i dette. Har sjekket ut http://www.amerikanskebildeler.no sine produkter, og har sett meg ut et dobbeltspolet 12” element fra MA Audio; MA12XE, og 5.25” komposettet til EarthQuake; FOKUS 5.2. Noen som har noen erfaringer ifm. nevnte produkter? Er dette OK i forhold til den relativ lave prisen de selges for, eller er dette noe man ABSOLUTT bør styre unna? Fint om noen har noen tips å komme med, og ikke minst hadde det vært greit dersom noen av dere hadde erfaringer men enten EarthQuake eller MA Audio! (PS: Noen som har noen formening ang. Ultimate-produktene Ljudia selger?) På forhånd takk for evt. svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mai 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 hadde det ikke vært en ide og bygd kassen etter at du hadde funnet ut hva som var optimalt til subben? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joerghau Skrevet Mai 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Helt klart, - men nå har det seg slik at jeg bygde denne kassen for ganske lenge siden. Hadde da bestemt meg for et element, og bygde kassen til dette. Det som i midlertid er litt dumt, er at denne sub'en nå har gått ut av produksjon! DERFOR må jeg nå prøve å finne at annet element som kan passe greit i en portet kasse på ca. 55 l. (Kom på nå i ettertid at denne kassen er på ca. 55 l., noe større en jeg først skrev.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2003 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for en Focal sub. Gjerne av de litt høyere prisklassene... 12"'erene til Focal er veldig glad i kasser mellom 40-60liter. Kikk på sidene mine, så skal jeg gi deg et greit tilbud... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mai 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 jeg har et MA12XE element i kasse til salgs http://www.webcode.no/~bilforum/showthread.php?s=&threadid=10049 Jeg har ikke brukt det noe særlig, så det er i veldig bra stand. ... Jeg er veldig fornøyd med hva den presterer. Hvordan forsterker har du? hvis den kasse di er porta er 55l for lite for ma elemntet jeg vet ikke med det andre du tenkte å kjøpe deg, men det optimale for ma elemtet når kassa er porta\ventilert er 63.7 (kassa mi er 64). når kassa er lukka er det 35,4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joerghau Skrevet Mai 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Takker for tilbud, men siden dette elementet er så billig, (én høvding) kjøper jeg nytt. Men du synes altså det presterer bra? Kjører du elementet i 2x4 OHM eller har du paralellkoblet spolene til 1x2 OHM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mai 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2003 jeg kjører på 2 ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mai 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2003 1X2ohm ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mai 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2003 1X2ohm ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 ja ok Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 det kom 3 ganger det faktisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg