Gå til innhold

Skjerm i midtkonsoll??

Ranger emnet

J-A-E

Anbefalte innlegg

Lurer på å ha skjerm i romme der orginal spillern står på en Volvo V70.

Å da trenger jeg en DVD spiller som jeg spiller DVD/CD/MP3 med. Så kommer spørsmålet, hva gjør jeg med radio? må ha det oxo ;)

Hva med å sette inne en dobbel din dvd-skjerm-radio. Som f.eks denne:

http://www.kenwood.no/pictures/ddx-6027.jpg

Send meg en pm eller mail på audio_art@c2i.net, hvis det er interesant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du er ute etter... Alle dvd-spillerne til bilradiospen.no spiller også radio (f.eks: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1412 )

Men er det dette du er ute etter? For v70 har jo radio/cd som ligger felt inn i dashbordet fra før...

Hmmm.. Prøv å forklar litt bedre hva du vil ha! :)

Er ute etter å bare ha skjerm som er synlig i midtkonsolen, som jeg kan styre resten gjennom.

Var det bedre å forstå? ;)

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo noen universale hide-awayenheter med radio og forsterker og bildeutgang som styres med over en skjerm og en fjernkontroll, men har ikke sett så mange i Norge.

Italienske Autosonik har en, DA 230 I, med radio, TV-tuner, en liten forsterker, 4.1 linjeutganger og to AV-innganger. Styrer også en CD/DVD-veksler, antageligvis med Sanyo-protokollen som de fleste "no-name" merker har.

DA_230_I_RADIO_TV_TUNER_kle.jpg

Så kan du se på http://www.autosonik.com eller http://www.autosonik-germany.de eller eBay om denne kunne være noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter å bare ha skjerm som er synlig i midtkonsolen, som jeg kan styre resten gjennom.

Var det bedre å forstå? ;)

Da må du ha noe form for tuch-screen eller en annen måte å styre cd/radio på. Jeg har dvd-spiller og skjerm i bilen min, men dette er jo en gammel 240. Da har jeg spilleren og skjermen i midtkonsollet. Så da blir det for noe annet! Du må nok finne på noe lurt hvis d ikke har lyst til å bruke VELDIG mye penger på tuch-screen!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å ha skjerm i romme der orginal spillern står på en Volvo V70.

Å da trenger jeg en DVD spiller som jeg spiller DVD/CD/MP3 med. Så kommer spørsmålet, hva gjør jeg med radio? må ha det oxo ;)

Det er gjerne ikke så lett å forstå hva du er ute etter...

Du skal enkelt og greit bare ha en skjerm og en DVD-spiller?

Hvis ikke DVD-spilleren har innebygget radio, kan du jo kjøpe deg en liten DAB-sak å koble til vel?

Spørsmålet er bare hva du skal koble alt opp mot.

Hadde du tenkt å ha en vanlig hovedenhet i tillegg?

Men du kan ikke uten videre styre verken anlegget eller en DVD-spiller ved hjelp av en touchscreen. Hvis det var det du tenkte på?

Da må du inn med PC. Men det trenger verken bli dyrt eller ta stor plass om du bare skal ha muligheten til å spille musikk og film.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt ser ryddig og greit ut og er noe ihvertfall vi bifaller. :)

En løsning på radioproblematikken, er følgende:

Finn en vanlig CD-spiller med radio som du kunne tenke deg å ha, og som lar seg styre helt via fjernkontroll, helst via ledning for enkelhets skyld. (Sony-spillere med ekstra joystick er en klar kandidat da.) Gjerne også en med AUX-inngang så du får koblet til lyden fra DVD-spilleren enkelt, om nødvendig. DVD-spilleren plasserer du der det er enkelt å få skiftet plater.

Så til cluet: CD-spilleren plasserer du et sted den er fastmontert og skjult. Sidepanelene bak er én mulighet. Foran displayet plasserer du et kamera, f.eks. et ryggekamera eller noe annet smått&godt, gjerne i farge, men slett ikke nødvendig. Kameraet kobler du til en av inngangene til skjermen, joysticken plugger du inn bak spilleren og dermed kan du se på skjermen din hva CD-spilleren driver med og hva som vises på displayet dens.

DVD-spilleren setter du kanskje lett tilgjengelig i hanskerommet og benyttes da til avspilling av CDer og DVDer, mens spilleren bak kun brukes som radio og forforsterker/forsterker og blir styrt fra joysticken.

Om du finner en CD-spiller med kun trådløs fjernkontroll, er det også mulig, men da må du åpne frontpanelet og lodde ut IR-mottageren fra kretskortet og sette denne i dashbordet foran, med en kabel strukket bakover som da loddes fast i kretskortet. Litt mere mekk men fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia: Hmm, mye bra forslag :) Har sett litt på en JVC spiller som eventuelt kunne hatt inni hanskerommet, som har CD og DVD og har radio. Å denne kan kobles til skjerm. Men denne har trådløs fjernkontroll, er det vansklig å ta ut IR-mottageren?

men med denne spilleren i hanskerommet kommer jeg ikke til å se displayet, å det hadde jo vært greit ;) Å montere et kamere inne i hanskerommet tror jeg ikke blir bra. Moen som har løsning på dette?

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Displayet på DVD/radioen trenger du forsåvidt bare når du skal stille inn lyden og for å se hvilke radiostasjoner du hører på. Alt av DVD-informasjon etc. kommer opp på skjermen du kobler den til. Så om du greier deg uten å se hvilken kanal du hører på, går det greit å bare sette den i hanskerommet.

Dét er fordelen med å ha en særskilt DVD-spiller i hanskerommet, de kommer alltid med separat IR-mottager og kabel, slik at DVD-spilleren kan monteres skjult. Infoen får du som sagt opp på skjermen uansett. Problemet blir da bare den ordinære CD-spilleren/radioen som du trenger i tillegg. Er du som sagt ikke avhengig av å se hvilken stasjon du hører på, er det jo bare å montere denne skjult uten kamera, og få mekket til fjernkontrollmuligheten.

Ikke vanskelig å ta ut IR-dioden, men må strekke en ledning inn i frontpanelet da.

Så skal du få flere konkrete forslag herfra, må du opplyse om du MÅ se radiodisplayet under kjøring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider