Gå til innhold

Miiiiiin TIC

Ranger emnet


Volvo740Turbo

Anbefalte innlegg

Her er bilen min , kjøpe den for noen mnd siden..87 mod GL , godkjent ombygd til FT -190hk utgave, 940 helskinn, r-sport ratt (momo produsert) , 17" eiker , 3" JT fra turbo og bak , 1 lyddemper , lakkerte lister og fangere, rødsotede blinklys bak , 4 røde på rekke bak , park lys i hovedlamper og i 1000meterane, "V" i grillen fra gammel F12 lastebil, skal nå få nytt senkesett , stereoanlegg , og fjernlys like di orginale grøftelysa , monteres på siden av grøftelysa.. TRENGER add on sider og hekk , sperreaksling , og takvinge. Bakvinga venter kun på lakk.. her er noen bilder! ENJOY :D

P4200003.JPG

 

P4200001.JPG

 

P4200005.JPG

 

P2040004.JPG

 

P4200004.JPG

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Orginal FT-motor eller?

 

Ser det er M47 i den hvertfal... Får håpe den holder! ;)

Ellers var bilen veldig,veldig pen :)

 

Edit: Også må du se å få retta litt på den antenna di :op hehe, så den ikke slår ned folk....hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal FT-motor eller?

 

Ser det er M47 i den hvertfal... Får håpe den holder! ;)

Ellers var bilen veldig,veldig pen :)

 

Edit: Også må du se å få retta litt på den antenna di :op hehe, så den ikke slår ned folk....hehe

 

orginal 190hk utgave , kassa har holdt maaaaaangen tusen til nå, men men , fort gjort å bytte evt..

 

antennene er lagd for å piske folk vekk , derfor eg har 2 :)

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginal 190hk utgave , kassa har holdt maaaaaangen tusen til nå, men men , fort gjort å bytte evt..

 

antennene er lagd for å piske folk vekk , derfor eg har 2 :)

 

Godt å høre kassa holder, da kan jeg senke blodtrykket mitt, hehe. Ikke ofte man ser Turbo+ motorer lenger :) Altså, 190 hester'n du har. Den skal ha progressiv wastegate eller noe, øker ihvertfal ladetrykket med turtallet;) mosjomt! Have fun!! :D *missunne* :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre kassa holder, da kan jeg senke blodtrykket mitt, hehe. Ikke ofte man ser Turbo+ motorer lenger :) Altså, 190 hester'n du har. Den skal ha progressiv wastegate eller noe, øker ihvertfal ladetrykket med turtallet;) mosjomt! Have fun!! :D *missunne* :op

 

 

hmmm , interessant , har seg nemlig sånn at eg SLITER litt , luxus problem -> for høgt ladetrykk! lader nemlig opp til hjernen (takk for det) kutter tenning v/ 1.35 bar.... skal jo normalt ha 0.62 eller no... er jo ikk justerbart på mitubishi turbo'n... koblet vekk styringen av wastegate'n og satt den i åpen posisjon (tok av downpipe for å se at den var åpen og) men lader fremdeles ... eeehhh... fått tips nå om å ta av turbo å se om noe hindrer luft å gå gjennom wastegate.

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo+ skal økeladetrykket med 0,2-0,3 bar ved 3500 omdr og oppover (hvis det ikke var 3700 omdr)...

 

Jeg sliter også med at bilen min lader mye mer en det den skal... bilen min lader 0,5 opptil 3500 omdr, og så begynner det... da lader den opptil 1,1 - 1,2 , uten chip...!

 

Skjønner ikke helt hva som er feilen... har heller ikke turbo+ pakke...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo+ skal økeladetrykket med 0,2-0,3 bar ved 3500 omdr og oppover (hvis det ikke var 3700 omdr)...

 

Jeg sliter også med at bilen min lader mye mer en det den skal... bilen min lader 0,5 opptil 3500 omdr, og så begynner det... da lader den opptil 1,1 - 1,2 , uten chip...!

 

Skjønner ikke helt hva som er feilen... har heller ikke turbo+ pakke...!

 

 

prøv å koble fra staget på wastegate'n du , og still den i åpen posisjon , da skal du ikke ha NOE ladetrykk , eg hadde fullt da og... :( så eg må visst av m turbo'n...

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å koble fra staget på wastegate'n du , og still den i åpen posisjon , da skal du ikke ha NOE ladetrykk , eg hadde fullt da og... :( så eg må visst av m turbo'n...

 

Høres ut som fastbrennt wastegate...

 

Edit: Prøvd å åpne wastegaten manuelt? Kan eventuelt være membranen på akutatoren som er gåen?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår