Radial Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Jeg har fått nå 3 kunder på 3 uker innom jobben min med akkurat samme problemet som deg, og alle fikk problemet etter at de tok vekk Catalysator, og monterte 3" anlegg. Dette ble gjort på orginale 940 turbo-maskiner. Interessangt! Min teori til dem, har blitt at gjennomstrømningen i TD04H-13C turboen er laget FOR Katalysator-anlegg, siden disse har mer motstand. Når man fjerner denne, er det ingen motstand lengere, turbinen får jo arbeide heeelt fritt, og da hjelper det ikke med wastegate, rett og slett fordi turboen er for "lett" å dra rundt. 3" øker ikke akkurat motstanden det heller.. Skal bli interessangt hvordan min motor og turbo vil reagere på 2,5" hele veien og high-flow Cat... kanskje dette er kuren for mange 940-turbo eiere. time will show! Men, til deg, så vet jeg joggu mei ikke hva du burde gjøre... koster litt å bare "Sette på" en catalysator også.. hehe :) GL! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.