Gå til innhold

Forsikring spørsmål.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har snakka med gjensidige sitt kontor i stryn ang. saken og svaret var det at så lenge man kun har ansvar/delkasko så var det bare motorvolumet som telte. Jeg forsikret min 242DL med 1.9 motor som en 242 2.3 når jeg dytta turbo i den. Effekten var ikke noe spørsmål om.

Skal du ha kasko (yeah, right) så må du forsikre den som 240 Turbo. evt. en spesialforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de bare ikkje å sei du hat bytte til f.eks 940, B230FK eller B230FT motor da? då har du no sakt at de er turbo motor, men de kansje ikkje veit dei. men du har no vell ingen sjulte opplysninger då vell?

242en min hadde no 1.9L dei spurte om km stand..so sa eg at eg va usikker, siden eg hadde byttet motor. hadde rullet 220000km. einaste eg måtte gi oplysning for

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordna det i stad. spurte om hvordan det var med turbomotor. Han sa at det blir litt ekstra, men ikke mye. Hvis man ikke oppga at det var turbomotor i bilen, får man skylda uansett.

Så det ble delkasko, ansvar og 12000km i året for 16000kr.Det er med minus 10% bonus. Hadde jo en bulkings for et år sida. det er ikke så verst syns nå jeg....

Men det ble uansett billigere enn gamle bilen. der betalte 18000kr for samme dealen. med b230f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er jo typegodkjent for bilen, så en trenger ikke forsikre det som turbo. Jeg har jo "GL";)

er ikke noe problem det der, men vis deg aldri på biltilsynet:p

blir du busta med turbomotor i en GL f.eks får du manglellapp, og du må møte opp på biltilsyn å godkjenne eller vise med rett motor..

huff, håper jeg slipper dette:p

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du utsatt for en ulykke kan du få regress. Det er naivt å tro at et privat forsikringsselskap ikke bruker denne metoden på å få tilbake pengene sine. Hvis du skulle ha uflaks å meie ned en person i et gangfelt eller lignene kan dette beløpe seg til flere millioner kroner.

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke oppga at det var turbomotor i bilen, får man skylda uansett.
LATTERLIG! (turbomotoren må minst vere en medvirkende årsak. og det er den ikke om du i utgangspunktet er uskyldig..)

Men det ble uansett billigere enn gamle bilen. der betalte 18000kr for samme dealen. med b230f.
Dette er i beste fall RAN!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har betaler 2600 i året på min nå..

kjørelengde på 16000..

forsikret på pappa da..

men blir vel noe dyrere når jeg skal forrandre forsikringa fra A motor til FT.

Jeg synes å huske at forsikringsselskap ikke ville være godmodige til de tilfellene hvor billisten som vanligvis kjører bilen ikke er den samme som forsikringen står på...

(løsningen er jo bare å aldri knagge, forøvrig. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider