Gå til innhold

Forsikring spørsmål.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

er du 18år å ikke har noe bonus koster en 240 turbo 8-9000kr i året uten kasko.den kommer på 18 med fri kjørelenge å full kasgo....

Min er godkjent med FT (står i vognkortet) men bilen er forsikret som en GLT,hvorfor veit ikke jeg.men det skulle ikke gjøre noe om jeg en dag dro av veien eller...

En 240 GL er og forblir en 240 GL selv om du bytter til 240 Turbo motor.

sammenligning. en volvo 740 blir ikke en 760 om du bytter til V6'er. modellnavnet består av modell (ex. 240) og UTSTYRSNIVÅ (her Turbo el. GL) og utsyret har egentlig ikke noe med motoren og gjøre men på volvo var det det på noen biler.

Hva blir en 240 GL om man putter i motor fra en 1998 Volvo 940 GL? (dette er en turbomotor, FK) explain!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammenligning. en volvo 740 blir ikke en 760 om du bytter til V6'er. modellnavnet består av modell (ex. 240) og UTSTYRSNIVÅ (her Turbo el. GL) og utsyret har egentlig ikke noe med motoren og gjøre men på volvo var det det på noen biler.

Hva blir en 240 GL om man putter i motor fra en 1998 Volvo 940 GL? (dette er en turbomotor, FK) explain!

påenget er at bilen er regga å forikra som GLT (biligere) men den har turbomotor,å det blir ikke noe pes fra forsikrings selskap om du kjører over 40 saab scandia... THATS THE FACKING POINT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysningene om effekt i vognkortet vil jo være feilaktige hvis det står at du har en 740 GL der og det egnetlig står i en turbo motor... Du ligger ganske tynt ann hvis du har registrert en bil som GL og det er turbo motor i den når du klinker... Forsikringsselskapet er jo i utgangspunktet ikke intressert i å betale for en skade når opplysningene de har fått ikke stemmer, så de vil etter all sannsynlighet utnytte dette til det fulle når det kommer opp spørsmål om regress...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysningene om effekt i vognkortet vil jo være feilaktige hvis det står at du har en 740 GL der og det egnetlig står i en turbo motor... Du ligger ganske tynt ann hvis du har registrert en bil som GL og det er turbo motor i den når du klinker... Forsikringsselskapet er jo i utgangspunktet ikke intressert i å betale for en skade når opplysningene de har fått ikke stemmer, så de vil etter all sannsynlighet utnytte dette til det fulle når det kommer opp spørsmål om regress...

1. bilen ER og FORBLIR en GL samma faen hva du gjør med den.

2. det er ikke oppgitt noen spesiell effekt for en GL modell. og effekten står sjelden oppgitt i vognkortet på gamle biler.

3. og du har en GL med turbo er lov. så lenge bilen er godkjent hos BT. er det en helt lovlig 240 GL(!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du først godkjent en bil med turbo motor vil jo dette også stå i vognkortet, med oppgitt effekt på aksling... Ihvertfall dette jeg har fått opplyst fra IF og Terra's spesialavdelig, inkludert 3 BT...

Man betaler jo forsikringspremie utifra motorvolum og effekt på bilen, jo mer effekt, jo mer risiko...

Jeg fikk f eks 30% påslag i prisen når jeg skulle forsikre 740in min...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg forsikra brakka mi, 240GL med b230ft ++ så snakka jeg med Vesta, fordi fadern har rabatter der, sålenge slagvolumet ikke var blitt endret og ellers de modifiseringer som har blitt foretatt på bilen er stemplet og godkjent i vognkort, er saken biff.

Forsikringselskapet kan ikke si noe, pga slagvolum er ikke endret og de modifikasjoner som evt skulle kunne ha betydning som en årsak i en ulykke, er godkjent hos BT:)

Jeg betaler 2000kr for ansvar i året, vell&merke på fadern....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg forsikra brakka mi, 240GL med b230ft ++ så snakka jeg med Vesta, fordi fadern har rabatter der, sålenge slagvolumet ikke var blitt endret og ellers de modifiseringer som har blitt foretatt på bilen er stemplet og godkjent i vognkort, er saken biff.

Forsikringselskapet kan ikke si noe, pga slagvolum er ikke endret og de modifikasjoner som evt skulle kunne ha betydning som en årsak i en ulykke, er godkjent hos BT:)

Jeg betaler 2000kr for ansvar i året, vell&merke på fadern....

Takk :) akkurat sånn det fungerer.

Har du først godkjent en bil med turbo motor vil jo dette også stå i vognkortet, med oppgitt effekt på aksling... Ihvertfall dette jeg har fått opplyst fra IF og Terra's spesialavdelig, inkludert 3 BT...

Man betaler jo forsikringspremie utifra motorvolum og effekt på bilen, jo mer effekt, jo mer risiko...

Da foreslår jeg at du bytter til gjensidige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig.

Da jeg bytta til FK ringte jeg til forsikringsselskapet (IF) og lurte på hvordan det ble. Jeg sa jeg skulle sette inn en turbomotor fra 940 med 99KW. "Hvor mange kubikk er den da?" - spurte han om. Og så sa han at siden det var like mange som den originale motoren ville ikke forsikringspremien endres, og så lenge motorbyttet var godkjent av biltilsynet ville ikke motorbyttet få noen innvirkning på en eventuell skadeerstatning. Så jeg betaler fortsatt 2700 i året.

Jeg synes også det er litt rart at biltilsynet har uttalt seg om forsikringspremie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er godkjent byttet til B230FT , men står i alle papirert som GL , (med K-maskin) til forsikring spørte di ka bil , osv , eg spilte bare dom og svarte akkurat på ka hu spørte om : merke , modell , type , motorvolum , km stand , ..

Gjenside e best , di andre e kresne og dyre både på ungdom og biler...

gjensidige er vel også det eineste som gir tilbake alt ungdomstilleg viss du kjører skadefritt ut ungdomstida (til 23 , lr 24år)

6000,- for delkasko med 12000km , inntil 15000,- i verdi inni bilen. og med 40% bonus. 19 år når eg forsikra for 1/2 år si... :)

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000,- for delkasko med 12000km , inntil 15000,- i verdi inni bilen. og med 40% bonus. 19 år når eg forsikra for 1/2 år si...

Åssen er det mulig da? jeg hadde 30% ifjor, og betalte da 7000spenn... i år får jeg 40%.... men jeg har bonus siden jeg har overført forsikringa fra lettsykkelen som jeg kjørte to år skadefritt med..... så da skjønenr jeg ikke åssen du klarte å få 40% allerede etter 1/2 år.....

Og forsikringa står med meg som bruker......

Og forstod jeg det sånn at man kan øke antall hk, men ikke slagvolum får å ha forsikringa på samme prisen? tenkte på å slenge en f-motor "lett trimmet" nedi kjerra....

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider