Gå til innhold

Drifting I Gran Turismo

Ranger emnet


Torgis

Anbefalte innlegg

Kunne ikke tatt å filma det? Jeg får til slædding og kontraer, men ikke skikkelig drifting slik som på gt3. Mye er motsatt virkeligheten. Mere hjula spoler jo mer rett frem går det. Ligger man i 6 gir og spoler f eks går det nesten ikke ann å få slædd. TRAGISK. Kunne jo kanskje tatt og filma jeg og.

 

tenker du på med 4x4 da?

 

men sant som du sier,du får ikke driftet så bra,men det går,noen ganger. er vanskelig og få den riktige kontraen til neste sving. hender det funker,andre ganger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tenker du på med 4x4 da?

 

men sant som du sier,du får ikke driftet så bra,men det går,noen ganger. er vanskelig og få den riktige kontraen til neste sving. hender det funker,andre ganger ikke.

 

Tenker på rwd. Må så vidt spole med dekka hvis man skal ha laange slædder. Spoler man for mye retter slædden seg opp. haha

Power: mest med 250-600hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på rwd. Må så vidt spole med dekka hvis man skal ha laange slædder. Spoler man for lite retter slædden seg opp. haha

Power: mest med 250-600hk

 

okei

skulle gjort det jeg,men har ikkeno og filme med:( må jo ha en del spinn på dekka om man skal drifte da?:) hmm,hvordan skal jeg få lagt film ut montro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei

skulle gjort det jeg,men har ikkeno og filme med:( må jo ha en del spinn på dekka om man skal drifte da?:) hmm,hvordan skal jeg få lagt film ut montro...

 

Skrev en liten feil, det jeg mente var: Spoler man for mye så retter bilen seg opp.

Her er det hvertfall motsatt av virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifte i GT4? Nå har jeg hørt det og...

 

Å benytte seg av gass for å sladde er vel bare å glemme, funksjonen av diffbremsen på GT4 er fullstendig ubrukelig og støtter ikke powerslides i det hele tatt.

Trikset er å plage bilen ut i sladd før svingen, et par kjappe rykk fra side til side med rattet, kombinert med en touch på bremsen etterfulgt av flatt jern hjelper. Man er helt nødt til å kaste seg inn i svingene før noe skjer.

 

Ble selv veldig glad i GTO'n (Trimmet til ca. 450hk, ellers standard så nær som harde slicks bak og medium foran tror jeg) på El Capitan endurance løpet. Skikkelig morro å breie forbi Zonda på utsiden i første svingen. (Er veldig glad i å difte forbi på utsiden uansett hvilket spill.)

 

På den banen kan man dessuten benytte seg av alle bakkene som er før/i svingene til å legge bilen ut (Les: Miste festet).

Eneste problemet er at dette er et endurance løp, og drifting sliter helt villt på dekka i forhold til normal kjøring. Driftet bare 10 runder (Og fortsatte ikke etter den pitstoppen) før dekkene var helt utslitte, og holdt på å tape hele dritten ettersom min vesentlig tregere bil baserte seg på pit strategi for å vinne. :D

 

Enkelte punkt var forbedret fra GT3 til GT4, men alt i alt synes jeg 3'rn var bedre på de fleste områder.

 

Har forresten aldri spilt GT4 på kontroller, og ratt kan bare anbefales på det sterkeste. Kjører selv med Logitech Driving Force (Ikke 900 gradern selv om jeg har sinnsykt lyst på den).

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifting i GT4 syns ikke jeg er så vanskelig! kjører med Logitech driving force, og når jeg skullle "lære" å drifte, satt jeg bare på dårligere dekk bak enn foran. når man begynner å få teken på det, trener man bare med samme dekk. det lønner seg selfølgelig å ha mye power å få den ut med! min favoritt er BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns tsukuba dry og Tsukuba wet circuit er de beste banene og drifte på:D

kjører mest med Mazda RX7, den heter noe mer men kommer ikke på det:-S

en grå med masse dekaler som faktisk er en driftebil.

still opp hk, still ned tyngden på bilen, så er det bare å kjøre på:D

Vw Golf Highline 01'

 

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har det PERFEKTE oppsettet for en bil man skal drifte med a?

 

syns liksom det er noe som ikke stemmer helt når jeg prøver meg..

 

*må få festa rattet snart så jeg får satsa ordentlig :P *

 

 

Prøv og feil. Hvis du ikke orker det, tror jeg det fins en del setups på forumer rundt om kring. Hvis du søker på google finner du nok. Husker jeg lette etter setups for en god stund siden, da fant jeg masse.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifting i GT4 er null stress, du må bare venne deg til måten du skal gjøre det på. Får å få bilen ut trenger man som regel bare å overføre vekta, ved en "Scandinavian flick" som det heter på rallyspråket. Noen kaller det feint-teknikker. Det kan være greit å gjøre oppbremsingen før du skal legge ut bilen, siden for mye vekt fremover kan føre til understyring og null drift. Det jeg tipper de fleste sliter med er hvor mye man skal kontre. Mange kontrer altfor mye, slik at det blir en flau liten sladd med en gedigen kontra derpå. Dette løser man helt enkelt ved å "pumpe-kontre", hvis dere forstår hva jeg mener. Bruke den analoge spaken til å kontre litt i "rykk og napp". Det funker også bra å "pumpe-gasse". Du vil sikkert oppleve at det gjerne går fortere når du ikke spinner for bånn pinne. Hvis du opplever understyring, bruk brekket for å forlenge driften, med påfølgende gass.

 

Av biler å drifte med kan jeg anbefale samtlige Silvia turbo-modeller (også HKS-modellen seff, men ikke C-west-modellen). De har en deilig effekt-kurve som er lett å jobbe med. For å få et godt oppsett som ikke krever mye tukling med instillinger, prøv

 

Silvia/200SX S14 med

Max vektreduksjon, veltebur, avstiving, "Luxury" (N2) dekk, racing-kasse, clutch, drivaksel og svinghjul, 2-veis LSD, Racing-potte, porting, chip, stor IC og balansering, men ikke større turbo! Da havner du på omkring 250hk. Det funker helt utmerket å drifte med det opprinnelige hjulopphenget. Eneste instillinga du trenger å gjøre er å skru av alt av driving aids.

 

Bane: Tsukuba er uten tvil den beste banen hvis du vil forbedre dine drifte-skills. Relativt kort bane, dvs enkel å lære utenat og ingen blinde kurver gjør at man kan konsentrere max om driftingen. yodude

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår