Shelby_Preformance Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Den beste bilen og drifte med på gt3 må være mitsubishi gt 3000 vr-4 twin turbo med full tune...da yter den pluss-minus 1000 hester. Slår av asm og tcs, og stiller Variable Center Differensial på 10%...da er det kjempe enkelt å legge på slædd...et tips er å legge ut bilen før svingen, fordi driften på forhjulene tvinger bilen til å understyre.....håndbrekk+feint motion(et lite kick på rattet i motsatt retning av svingen) er det enkleste.... Siter 1984 Ford Granada 2.3 Ghia S 1981 Ford Granada 2.3 "Ghia" 1980 Ford Granada 2.3 LS 1973 Saab 96 v4 VRAK 1971 Saab 96 v4 1700 sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shelby_Preformance Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Den beste bilen og drifte med på gt3 må være mitsubishi gt 3000 vr-4 twin turbo med full tune...da yter den pluss-minus 1000 hester. Slår av asm og tcs, og stiller Variable Center Differensial på 10%...da er det kjempe enkelt å legge på slædd...et tips er å legge ut bilen før svingen, fordi driften på forhjulene tvinger bilen til å understyre, og dermed havner i "veggen".....håndbrekk+feint motion(et lite kick på rattet i motsatt retning av svingen) er det enkleste.... Siter 1984 Ford Granada 2.3 Ghia S 1981 Ford Granada 2.3 "Ghia" 1980 Ford Granada 2.3 LS 1973 Saab 96 v4 VRAK 1971 Saab 96 v4 1700 sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Bare se her alle sammen: http://media.putfile.com/farewell-GT4 Og prøv dette: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=105819 Det skal ikke være nøvendig med 1000hk for å drifte... Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Har nettopp vært å driftet med GT3 og GT4 for å sammenligne "drifte-egenskapene". Gt3 er veldig lett å drifte med, men det er mye gøyere i Gt4, det gir meg mer tilfredstillelse:) det er mye vanskeligere i starten, for det er vesentlig mer understyring i det spillet. men lærer man å drifte, og mestrer å lage gode oppsett i GT4, er det så sinnsykt deilig å drifte gjennom alle svingene! Anbefaler alle å lese drifte- Tuning- og Car-setting-tutorialen på http://www.gtplanet.net/guides/index.php/Gran_Turismo_4 du fikk sagt det jeg har ønsket å si! mht. instilling av bilen: stiv opp bilen bak! det er alfa og omega. og hvis du ikke skjønner noe av custom-lsd instillingene, kjøp en 2-veis da vel! Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=7423497322721927264&q=Drift+Dojo Dette ekke mye virkelig.. Man trenger ikke akkurat 150kmh for å drifte, og heller ikke slipp på alle 4 hjula.. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Hvordan drifte med en fulltuna bil på GT3?Kjører på arcade - free run,er ikke mulig å slå av antispinn og antiskrens om man kjører med egne biler.Hvor bruker du å drifte? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Hvordan drifte med en fulltuna bil på GT3?Kjører på arcade - free run,er ikke mulig å slå av antispinn og antiskrens om man kjører med egne biler.Hvor bruker du å drifte? Har du slått av det på gt mode så er det slått av på arcade mode og. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigbha Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 '05 Car name Power: 600hp Parts to buy: Racing Muffler Sports ECU ....... ..... Settings: Spring rate: 5.0/5.0 Ride height: 100/100 Shock bound: 5/5 Shock rebound: 5/5 Camber angle: 3.0/1.0 Toe angle: 0.0/0.0 Stabilizers: 1/1 LSD Setting: Initial Torque: 50 LSD Accel: 50 LSD Decel: 50 Brake ballance: 10/10 TCS: 0 ASM: 0 Downforce: 10/10 VCD Setting: 40 Ballast: Front: 40 Rear: 40 Little description of handling characteristics: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikand Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 gt3:bil 200sx(s14) trim den til rundt 320hk sett på simulation dekk og stiv den opp bak.sett traction control på 1. da har du en perfekt driftebil. ps!sett chamber angel på null bak og fem foran. Siter Seat Leon 1,6 Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sweeper Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 For de som har sladdeproblemer så finnes det noen enkle grep som kan gjøre driftedagen deres mye bedre. Det første og viktigste er ikke power, personlig har jeg problemer med å holde kontroll på en RWD sladd når 400 Hk passeres, det går men krever sinnsykt mye jobb og når du passerer 550 så må jeg kapitulere og dra ut TCS systemet for å assistere meg. 4WD er annerledes da, da gjør jeg det glatt opp til 1000 eller mer uten å svette. De offisielle D1 bilene er for meg umulige å drifte med, spinner for mye med bakhjula noe some alltid leder til snurr eller det klassiske "Over kontrings" syndromet. Du legger opp kontra med så blir det for mye og det går rundt andre veien. Enkle grep du kan gjøre med forstillinga og bakstillinga på bilen er for det første fjæringene og stabilizers. I den virkelige verden betyr mykt oppsett foran og stivt oppsett bak et møte med Mr Overstyring. I GT4 funker ikke dette, har prøvd MANGE ganger men det som skjer med myke springrates foran er at det kjennes ut som om fronten sitter på en svamp og baken sitter som støpt. Noe som gjør at du hilser på Mr Understyring i stedet og han er ikke god å hilse på når du skal drifte :D Derfor må det her reverseres, stiv foran og myk bak. Stivere betyr høyere verdier foran enn bak. Deretter gjør du det samme med stabilisatorene, kjør og kjenn om bilen overstyrer mer. Om dette ikke er nok så trikser vi litt med bremsene, i motsettning til GT3 er ikke effekten her særlig stor å hente men den hjelper på. Sett brake balance kontrolleren til 1 foran og 24 bak, så kjør litt hardt i svingene mens du bremser, som oftest kommer halen ut. Om ikke dette er nok går vi enda mer ekstremt til verks! Camber er første steg, senk vinkelen bak og øk opp fronten, 3 grader går greit men kan bli for mye overstyring etter hvilken bil du skal kjøre (CL600 er jo kongen av understyring da ;) ) Med baken på 0 så skal det litt til for å understyre, om du fortsatt vil ha mer kan du toe ut fronten -grader og toe in baken +grader om du toer inn baken så blir bilen mer kjennslig til power over noe som kan gjøre biler med lite effekt sladdeglade :D For mer hjulspinn kan du løsne på diffen bak ved å stille ned verdiene, dette medfører også til at innerste hjulet kan forsette å spinne når du forlater en sving også da, noe som kan være irriterende og unødvendig. Jeg sladder som oftest på sportsdekk da, liker ikke å gå ned til N serien dekk. Siter Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er: 1x Stor skiftnøkkel 1x Slegge 1x Skjærbrenner 1x Kasse med dynamitt 1x Hjullaster Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 driv å prøver meg frem om dagen, går litt gæli her og der men, artig læll :) Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Herre du eier no meg ihvertfall :op: Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Drifting på Gt3 er dritenkelt, har prøvd endel biler, Ae86,Skyline gts,200Sx s13 (godbil), S14,s15 :) Fjerner alt hjelpemidler, Camber bak max \ og forran max / Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Syns 130-200hk og economy/luxury dekk er det som er mest gøy å bruke til drifting. BMW 1 serien liker jeg spesielt godt. Trenger lite modifiskasjon til for å kontrollere den. Jo mer power, jo mindre realisme takket være GT4's magiske "hjulspin" filosofi. Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edvin Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Jeg liker godt Bmw M3 csl, ikke trimma, men med alt av dempere og bur OSV. pluss den obligatoriske spoileren, og de ekle bmw-felgene du får kjøpt i bruktfelge-butikken.:) Jeg kjører med manuelt gir, driving force rattet, bruker dere manuelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.