Gå til innhold

Til folk med felger som er 8.5", 9" og 9.5" brede

Ranger emnet

A.K

Anbefalte innlegg

Som topic sier, er jeg ute etter svar fra folk som har felger som er 8.5", 9" og 9.5" brede felger. Har lyst på nye felger til bilen, bredere enn de jeg har idag (først og fremst bak, men lurer på hvor brede nevnte felger er totalt fra felgkant til felgkant. Oppgi gjerne i millimetermål. Kjører med 8" idag og de er 227mm brede. Trenger å vite målene på nevnte bredder for å beregne hvor brede jeg kan ha, og hvilket innpress jeg skal legge meg på for enhver felg. Hjertelig takk til de som eventuelt vil ta seg bryet med å måle =)

Mvh Raptus

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic sier, er jeg ute etter svar fra folk som har felger som er 8.5", 9" og 9.5" brede felger. Har lyst på nye felger til bilen, bredere enn de jeg har idag (først og fremst bak, men lurer på hvor brede nevnte felger er totalt fra felgkant til felgkant. Oppgi gjerne i millimetermål. Kjører med 8" idag og de er 227mm brede. Trenger å vite målene på nevnte bredder for å beregne hvor brede jeg kan ha, og hvilket innpress jeg skal legge meg på for enhver felg. Hjertelig takk til de som eventuelt vil ta seg bryet med å måle =)

Mvh Raptus

Hvis du har målt 8 tommerne dine til 227mm fra ytterkant til ytterkant, så skulle jeg tro at diffen mellom 227mm og 8*25,4=203mm er lik også på bredere felger. Dvs en 9,5 toms felg med samme offset som du allerede har kommer 19mm lengre ut. Mens en 8,5 tommer kommer 6mm lengre ut.

Det er jo ikke vanlig å måtte måle hver enkelt felgtype før man bestiller. Det holder vanligvis med bredde og offset.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider