Gå til innhold

parklys og lysforsterknings rele`.... parklys problem

Ranger emnet

thagoo

Anbefalte innlegg

har satt på slike rele`r på nær og fjernlys, men da har et problem oppstått, når jeg setter lysbryteren inni bilen over på parklys, så lyser fortsatt nærlysene! Noen som har hadd samme prob?

Det samme skjedde på min gamle passat.

bruker styre strøm til rele`ne ifra gammel matning til nær/fjærnlys.

et rele`for nær og et for fjærnlys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har vært borti det. Har nettop kjøpt en Passat 35i, og den har rimelig kurante lys, så er nok satt inn en lignende løsning der.

Men uansett, for å slå på parklysene, må jeg slå på langlysene mens bryteren står i parklysposisjonen. Prøv deg litt frem der, så tror jeg det vil ordne seg.

fungerer ikke det heller, men gjorde det på den andre passaten jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ ?!?!

Høres jo helt sprøtt ut.. Noe må jo ha krølla seg no inni hampen for å lage slike diskolys.

Høres ut som krypstrømmer man kan få hvis man ikke har skikkelig jording. Da kan releet stjele strøm gjennom pæra.. Gjorde den feilen selv på en ford en gang..

Den gamle Taunusen min er også sånn. Men det er rett og slett pga en dårlig kontakt. Så er vel noe sånt som feiler Passaten også. Men så lenge det funker så gir jeg egentlig deng i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger ikke være dårlig kontakt. Bare feil..

dvs tegn opp koblingene på et ark. Regner med at du får feilen fordi nærlysreleet stjeler strøm gjennom parklyset. Strøm går begge veier..

Hold parklysene helt utenom releet så kanskje du får fikset det, ikke bruk jordingen inne i lykta eller fra originalledningen heller. Bruk egen ny jording.

Kan ikke garantere at det er det som er feilen, men det var noe sånt jeg gjorde feil ihvertfall.

Gromle: Joda jeg gjorde også feilen på en Taunus i 1993 engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke noe rele på parklyset, og jording av releene er tatt i chassi..

også jeg har import bil så må egenlig skru på lysbryteren om jeg vil ha lys, men etter reele`installasjonen så har jeg lys selv om bryteren er i "start" posisjon...

men det er nok sikkert noe med de parklysene at det stjeler strøm en plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider