Gå til innhold

Kur mot dysetikking?

zanor

Anbefalte innlegg

Dysene i IS'n min tikker rimelig my.. Noen som vet om no som kan fikse dette? Leste ettelleranna sted på nettet at men kunne helle oppi 1dl 2-taks olje i bensina for å smøre dysene eller noe?

Og kan dette være en grunn til høyt bensinforbruk? Bilen bruker 1,15 på mila på rolig variert kjøring og 1,28 på grise kjøring. Er det mulig at dysene er så slitt at de ikke lukker helt eller er for trege til å lukke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har oxo bare dysetikking på bilen, eller hvertfall før. hører ikke det nå pga råde bank. Men er veldig spendt på om det dukker opp noen svar her på dyse tikking...

Haha.. :usa:

Veldig bra.. Du hadde dysetikking før, men hører ikke helt om du har det mer, pga rådebanken liksom.. :D

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammen og ventilløftere er i orden.. Veit at det kommer fra dysene da lyden også kommer når tenninga er slått på og jeg vrir rundt motoren for hånd....

Vil dysene sprøyte da? Uansett så vil du ha dysetikk uansett hvor mye olje du putter oppi bensintanken din :cocain: . Til og med nye dyser tikker, prøv å bytt dyser, evt send de inn til rens og testing

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dysene sprøyte da? Uansett så vil du ha dysetikk uansett hvor mye olje du putter oppi bensintanken din :cocain: . Til og med nye dyser tikker, prøv å bytt dyser, evt send de inn til rens og testing

Okey, såå glad er jeg ikke i denna bilen at ejg koster på den test av dysene fordi dem tikker litt hehe :P

Men det med plja var vel at de da ville bli smurt eller noe.. ikke veit jeg, som sakt leste jeg det p ånettet ett sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ville bli smurt eller noe.. ikke veit jeg, som sakt leste jeg det p ånettet ett sted

Limer inn tidligere innlegg:

Hei. Venter på et nytt, tilpasset emne på "firmaforum", men jeg forstår at Marius har mye å gjøre :hello:. Ønsker bare å gjøre oppmerksom på X-1R i denne sammenhengen. Sjekk ut boosterne. NB: dersom du skal bestille - vent eller send meg en e-post først. Det kommer et introduksjonstilbud for Bilforumet.net sine medlemmer når vi får en fornuftig plass for posting av dette.

Jeg kommer til å sjekke innom dette forumet for status, men send meg helst en e-post.

Mvh

Fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totaktsolje funker vel best på k-jet, men der for å smøre med jevne mellomrom, ikke pga. lyd, men kan ikke utelukke at det kan hjelpe litt, men en dyserens på tanken kan vel gjøre sitt og, men hør hva et bosch-verksted skal ha for en rens/test hvis du skrur ut dysene selv, evt. så har dem dysetester på vk. I/ II kjøretøy ved lunde vgs. telemark.

Sjekka dysene på Silviaen, der var dysene perfekte etter 320 000 km, men hadde tifeldigvis helt på en billig injectionrens på tanken dagen før og bilen sto bare å sviv på tomgang litt i mellomtida.

Om den hadde noe med resultatet å gjøre for dere avgjøre sjøl.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider