Gå til innhold

Ford Focus og Escort WRC


Knett

Anbefalte innlegg

Hvor mange hk og Nm er en Ford Forcus godkjent for? Hva må til for å bygge om til WRC 4x4 understell fra Escort WRC? bytte tårn og innfestninger?

Hva kan jeg få for et escort WRC karosseri (uten understell og gir) og motor?

 

Takk

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du i det hele tatt hva du snakker om...? Bygge om en Focus til 4wd med bruk av Escort WRC deler får du ikke godkjent i dette landet hvertfall... Og har du forresten sjekket pris på en WRC Escort..?

 

Skal du ha grom Focus, kjøp deg en RS...

 

Skal du ha Ford med 4wd, kjøp deg en Escort Cosworth...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit http://www.prepfab.co.uk for noen år siden solgte ett focus karross som escort cosworth drivverket gikk rett på (med bur og sømsveis) til 50 000kr.

Går vel ann å ta en prat med de om tips.

Focus rs'en er vel godkjent for 230-250 hester mener jeg, men du får ett problem med at de aldri har kommet med 4wd.

Men absolutt ingen umulig oppgave, men det koster pææææng.

For du veit vel at wrc escorta går for mellom 800 og en mill?

Og at det ikke bare er å starte en sånn bil å kjøre til butikken?

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. joda.. men jeg vet noe som du ikke vet. At i england får man tak i escort WRC til rundt 400000NOK

tok de 50 000 bare for jobben da eller for karosseriet også? Kunne vært tøft å kjøre med en slik bil til butikken;)

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. joda.. men jeg vet noe som du ikke vet. At i england får man tak i escort WRC til rundt 400000NOK

tok de 50 000 bare for jobben da eller for karosseriet også? Kunne vært tøft å kjøre med en slik bil til butikken;)

 

 

jeg ville kjøpt den her jeg:http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=979886 hva syns du?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 400 000 er nok bilen veldig sliten eller en ikke fullt så sliten gr.a bil.

bevis gjerne at jeg tar feil.

50 000 for hele karroseriet inkludert arbeid.

lykketil med å bruke bilen som en heelt vanlig bruksbil forresten =)

 

Hehe.. sikkert litt sliten, men ikke noe som ikke kan overhales.. Det med butikken var bare ironi. Det var billig for arbeidet. Vet en svenske som forsterker Ford Focus, men han tar 250 000SEK for et focus chassie som de kjører med 550hk og 750Nm..

http://www.jernberg-motorsport.se/indexfiles/main.htm

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke ta utgangspunkt i en chassie med 4x4 fra før og bygge videre ? Så har du hvertfall mulighet til godkjenning. Ser ikke vitsen i å oppfinne kruttet på nytt, men for all del. Lån i vei og bruk opp pengene, tidenes tapsprosjekt :)

 

Er åpen for forslag.. Vet du om noen 4x4 karosserier som kunne vært tøffe å bygge videre på? Vil ha noe rått og spesielt som helst ingen andre har=)

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lancia delta hf integrale, Mitsubishi 3000 gt, Toyota Celica carlos sainz edition, :)

 

Synes ikke Lancia Delta hf integrale er noe pen eller tøff.. enhver smak.. 3000gt er kanskje litt for brei til å kunne bruke originalt WRC understell på.. For mye sportsbil også kanskje.. Toyota Celica finnes jo i pikes peak versjon.. Da blir plutselig alle andre Celica utklasserte:p hehe..

 

Siterer: Jeg vil ha noe som ingen andre har

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Lancia Delta hf integrale er noe pen eller tøff.. enhver smak.. 3000gt er kanskje litt for brei til å kunne bruke originalt WRC understell på.. For mye sportsbil også kanskje.. Toyota Celica finnes jo i pikes peak versjon.. Da blir plutselig alle andre Celica utklasserte:p hehe..

 

Siterer: Jeg vil ha noe som ingen andre har

Går jo Focus med 4x4 og Cosworth motor i England da, så du er nok for sent ute om du vil ha noe som ingen andre har....

Og overhaling av WRC deler koster jo litt det og, ikke noe du leverer på nærmeste Ford verksted akkurat...

Har du pengene så klart du får helt sikkert godkjent prosjektet ditt... Se her for mer info:

http://www.ssperformance.no/tuv.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo Focus med 4x4 og Cosworth motor i England da, så du er nok for sent ute om du vil ha noe som ingen andre har....

Og overhaling av WRC deler koster jo litt det og, ikke noe du leverer på nærmeste Ford verksted akkurat...

Har du pengene så klart du får helt sikkert godkjent prosjektet ditt... Se her for mer info:

http://www.ssperformance.no/tuv.htm

 

Hmm.. Tenkte vel på utgangspunktet i prosjektet mitt da jeg sa det om å ha noe ingen andre har.. Da var planen å bygge escort understell på manta b med ascona b front og hekk og 400 styling.. Men fant ut at det ble vel lettere å godkjenne en nyere bil..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår